تامین دریانوردان مهار به برنامه‌ جامع راهبردی نیاز دارد/ آمادگی شرکت ملی نفتکش برای ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی اقیانوس پیما در داخل کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، علی احمدی در مراسم روز جهانی دریانورد با اشاره به انجام صادرات نفت توسط دریانوردان، خاطرنشان کرد: باید قدردان تلاش‌های عرق ریزان دریانوردان باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش  تاکید کرد: باید شکرگزار زحمات و خدمات دریانوردان و خانواده‌های صبور ایشان در تداوم فعالیت جرخ‌های اقتصادی کشورو پایداری تجارت دریایی کشور خصوصا دراین شرایط سخت ناشی از تحریم‌ها و محدویت‌ها باشیم.

احمدی با بیان اینکه  هم‌اکنون نگاه سیستمی و راهبردی برای تامین دریانورد مهار وجود ندارد، تاکید کرد: در این برنامه راهبردی باید سهم و نقش دانشگاه ‌های سراسری، دانشگاه‌های دریایی، مراکز آموزش تخصصی ارگان‌های دریایی و آموزش و پرورش در تامین نیروهای انسانی آموزش دیده و مهار تعیین شود.

وی با بیان اینکه محدودیت مالی و معیشت موجود در مشاغل دریایی با هم‌اندیشی نهادهای دست‌اندرکار قابل رفع است، افزود: دریانوردان در باره حذف مالیات از ارگان‌های تصمیم‌گیر انتظار دارند.

احمدی با اشاره به دوری بلند مدت دریانوردان از کانون خانواده به عنوان یکی از چالش‌های جدی در زندگی شغلی و اجتماعی دریانوردان، تاکید کرد: با برنامه‌ریزی و اجرای تدابیر لازم می‌توانیم مدت حضور دریانوردان بر روی کشتی و در دریاها را به فواصل کوتاه‌تری کاهش بدهیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با تاکید بر استفاده حداکثری از توان ظرفیت داخل کشور برای ساخت داخلی و سفارش ساخت کشتی‌های اقیانوس پیما در خارج از کشور به کار بگیریم، از آمادگی شرکت ملی نفتکش برای ایجاد عزم ملی و  تشکیل کنسرسیومی برای ساخت کشتی‌های اقیانوس پیما خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش همچنین خواستار اصلاح و به روز سازی استاندارهای آموزشی در مراکز آموزش و تربیت نیروی انسانی دریانورد شد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چالش های دریای سرخ همچنان ادامه دارد

چ تیر 13 , 1403
تین نیوز مدیرعامل شرکت حمل و نقل مرسک اعلام کرده است که اختلالات در حمل و نقل کانتینری از طریق دریای سرخ که به دلیل حملات نظامیان حوثی  رخ داده، تا سه ماهه سوم سال۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، به دنبال حملات حوثی […]

همچنین بخوانید: