موضوعات: سرخط خبرها

افزایش 100 درصدی ترانزیت نفتی در بندر شهید باهنر طی سه ماه نخست امسال/ صادرات بیش از 359 هزار تن کالا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حمیدرضا محمدحسینی تختی روز سه‌شنبه در تشریح عملکرد بندر شهید باهنر در سه ماهه نخست سال جاری اظهارکرد: در این مدت شاخص تخلیه و بارگیری غیرنفتی با ثبت رکورد 471 هزار و 142 تن از افزایش قابل توجه 57 درصدی برخوردار بوده است.


وی افزود: در بخش صادرات 359 هزار و 910 تن کالا با افزایش 59 درصدی از بندر شهید باهنر صادر شده و در بخش واردات غیرنفتی نیز 18 هزار و 426 تن با افزایش پنج درصدی به ثبت رسیده است. 


مدیر بندر شهید باهنر با بیان اینکه گفت: در بخش ترانزیت غیرنفتی که از رشد 28 درصدی برخوردار بوده 21 هزار و 498 تن در عملکرد این بندر به ثبت رسیده است. 


وی با اشاره به عملکرد بخش نفتی در بندر شهید باهنر از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه امسال گفت: آمارها حاکی از آن است که در بخش ترانزیت نفتی نیز با افزایش 100 درصدی روبرو هستیم. 

محمدحسینی تختی میزان کاپوتاژ انجام شده از بندر شهید باهنر در این مدت را 35 هزار و 978 تن با 48 درصد اعلام کرد.   


وی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در بخش تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی نیز 137 درصد افزایش ثبت شده که از این میزان هفت هزار و 774 TEU کانتینر پر و شش هزار و 814  TEU نیز کانتینر خالی بوده است. 


محمدحسینی تختی اضافه کرد: با ورود 904 فروند شناور در بندر شهید باهنر هشت درصد در سه ماهه امسال افزایش شناورهای ورودی به ثبت رسیده است.


پایان پیام/

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت