موضوعات: اخبار دریایی

دریانوردان باید خانه اصناف داشته باشند

به گزارش خبرنگار مانا، دبیر انجمن صنفی دریانوردان ایران در مراسم روز جهانی دریانورد با بیان اینکه این انجمن از سال 86 به همت دریانوردان فعالیت خود را آغاز و از سال 90 به عضویت انجمن صنفی دریانوردی جهانی درآمده است گفت: بر اساس اصل سه جانبه گرایی که بحث کارگری، کارفرمایی و دولت  نباید تعارضی بین کارفرما و کارگر وجود داشته باشد. 

سامان رضایی با تاکید بر این نکته که تمام صنوف خانه دارند گفت: متاسفانه دریانوردان خانه ندارند. بنابر‌این دریانوردان باید یک خانه صنفی در تهران و یک خانه در یکی از بنادر جنوبی داشته باشند. 

وی افزود: یکی از چالش های شناورهای نامحدود هم بحث تهدیدات ایمنی و محدودیت های ناشی از تحریم  و تهدیدات امنیتی است که حضور نیروهای امنیتی بر روی کشتی ها باعث شده این  مساله کمرنگ تر شود اما همچنان وجود دارد.

دبیر انجمن صنفی دریانوردان اظهار داشت: چنانچه شفافیت و قانونگرایی و قانونمندی نباشد قطعا با ریزش نیروی دریانورد مواجه خواهیم شد. 

وی با اشاره به استخدام دریانوردان خارجی در برخی از شرکت های کشتیرانی گفت: در حالیکه ما با دریانوردان بیکار مواجه هستیم دریانوردان خارجی در برخی شرکت ها مشغول به کار هستند. 

وی افزود: باید تلاش کنیم دریانوردان ایرانی در بخش شناورهای محدود و نامحدود جدب شوند. 

 

 

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت