شرکت عمده فروش ترکیه‌ای، طرح پیشگام آکواپونیک تولید سی بس را راه اندازی کرد

26 ژوئن 2024
شرکت عمده فروش Metro Türkiye   برای تولید غذاهای دریایی پایدار، پروژه‌ی کشت ماهی باس به همراه گیاه سالیکورنیا را در یک سیستم یکپارچه آکواپونیک راه اندازی کرده است.

این سیستم ماهی باس را در کنار گیاه سالیکورنیا پرورش خواهد داد

این شرکت عمده‌فروش مواد غذایی ترکیه ای به نام Metro Türkiye، در یک سیستم یکپارچه آکواپونیک، پروژه‌ای را برای کشت ماهی سی بس و سالیکورنیا (گیاه خوراکی مقاوم به نمک) را برای بخش خرده‌فروشی ترکیه راه‌اندازی کرده است که اولین در نوع خودش می‌باشد.

با استفاده از این روش که آبزی پروری را با کشت گیاهان ترکیب می‌کند، می‌توان ماهی باس و سالیکورنیا را در همان سیستم بسته تولید کرد. با این سیستم، دوره رشد ماهی باس که به طور معمول می‌تواند تا 15 ماه طول بکشد، به 9 ماه کاهش می‌یابد. این روش از یک سیستم آبزی پروری مدار بسته (RAS) استفاده می‌کند که سطح بالایی از کنترل را بر کیفیت آب، دما و مدیریت بیماری اعمال می‌کند و به کارایی سیستم کمک کرده تا در عین حال بهره وری ، کیفیت محصول را هم افزایش دهد.

در این سیستم، گیاهان با آب غنی از مواد مغذی که از مخازن ماهی می‌آید رشد می‌کنند. Deniz Alkaç عضو هیئت مدیره شرکت Metro Türkiye در بیانیه مطبوعاتی گفت: این یک رابطه سودمند متقابل بین ماهی و گیاهان ایجاد می‌کند و در نتیجه یک اکوسیستم مدار بسته ایجاد می شود.

وی افزود: “در تاسیسات ساخته شده در شهر Muğla  ما در تولید ماهی باس از خوراکی استفاده می کنیم که متشکل از روغن جلبک است و پودر  ماهیان دریایی کم تری دارد. با این خوراک ویژه و تولید ماهی غنی از امگا 3 به تغذیه سالم کمک خواهیم کرد.”

پایش مداوم کیفیت آب، توسط سیستم پیشرفته RAS تسهیل می‌شود و همچنین ماهی در محیطی ایده آل که عاری از خطر میکروپلاستیک‌هاست رشد می‌کند. این سیستم قابلیت ردیابی کیفیت و ایمنی غذا در تولید ماهی و گیاه را تضمین می‌کند. سیستم‌های آکواپونیک در هنگام رشد گیاهان بهره‌وری آب را بالا می‌برند، زیرا آن‌ها تنها به کسری از آب مورد استفاده در سیستم کشاورزی سنتی مبتنی بر خاک نیاز دارند.

فناوری RAS که اکنون پس از دهه‌ها توسعه و پیاده‌سازی در وضعیت بلوغ بهتری قرار دارد، راندمان تولید بالایی را از طریق سطح رفاه بالای ماهی، کنترل دقیق کیفیت آب، تغذیه خودکار بر اساس اشتهای ماهی و مدیریت ضایعات ارائه می‌دهد. Yasin Kasa، مدیر ارشد تجاری شرکت Alpha Aqua و یکی از همکاران این پروژه، گفت: این روش از روش‌های سنتی آبزی پروری در استفاده از منابع و پایداری، بهتر عمل می‌کند و برای پایداری آینده و تولید پروتئین سالم در عین حفظ محیط زیست ضروری است.

شرکت Metro Türkiye قصد دارد که در یک بازه زمانی مشخص به اهداف بزرگ خودش دست یابد و امیدوار است تا اوایل سال 2025 اولین محصولات تولید شده در این سیستم را در قفسه‌های بازار داشته باشد.

تعداد بازدید: ۰

لینک کوتاه: کپی کن!

بازنشر فانوس دریا به نقل از اتحادیه تولید و تجارت آبزیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مواجهه کشتیرانی جمهوری اسلامی با 200 حمله سایبری در روز

س تیر 12 , 1403
گروه ترابران معاون توسعه بازار گروه  کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه 80  فروند کشتی جدید باید وارد ناوگان این شرکت شود، گفت: «روزانه به طور متوسط ٢٠٠ حمله سایبری را خنثی می‌کنیم.» به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترابران، امیر بیات، معاون توسعه بازار گروه  کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران […]
حمل های سایبری

همچنین بخوانید: