نیازمند توسعه مراکز آموزشی در حوزه دریانوردی هستیم

یک افسر دوم عرشه ضمن تشریح مزیت‌ها و فرصت‌های موجود برای دریانوردان، گفت: مهم‌ترین جاذبه برای دریانوردان، جهانگردی، علاوه بر…

نیازمند توسعه مراکز آموزشی در حوزه دریانوردی هستیم

یک افسر دوم عرشه ضمن تشریح مزیت‌ها و فرصت‌های موجود برای دریانوردان، گفت: مهم‌ترین جاذبه برای دریانوردان، جهانگردی، علاوه بر این در سطوح بالا، با درآمد مطلوب نسبت به سایر مشاغل روبه رو است.

به گزارش بندر و دریا به نقل از مجیب توحیدی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در آستانه روز جهانی دریانورد با اشاره به اینکه عشق و علاقه اولین موضوعی است که باعث می‌شود یک نفر به شغل دریانوردی روی بیاورد ، اظهار داشت: همواره از مصائب و سختی‌های دریانوردی صحبت به میان آمده اما در کنار این سختی‌ها که بعضا با دوری از خانواده و دوستان همراه است باید بدانیم دریانوردی مزایا و فرصت‌های بسیاری دارد که نباید از آن غافل بود.

مزیت‌های شغلی دریانوردان

وی افزود: آنچه یک دریانورد با آن زندگی خواهد کرد و در زندگی شخصی‌اش هم ظهور و بروز می‌کند، نظم است. همچنین مسئولیت‌پذیری ویژگی مهم دیگری است که یک دریانورد با آن زندگی خواهد کرد و می‌آموزد که چگونه حافظ مال و جان دیگران باشد.

امکان همراهی خانواده دریانوردان در سفرها

این دریانورد با بیان اینکه یک دریانورد در طول عمر خود بسیار سفر خواهد کرد و بسیار تجربه می‌اندوزد و اصلی‌ترین جاذبه آن جهانگردی است، عنوان کرد: دریانورد با فرهنگ‌های مختلف دنیا آشنا می‌شود و به طور مثال در سطح افسران و مهندسان، می‌توانند خانواده خود را نیز همراه ببرند و اینگونه با کشورهای مختلف آشنا شوند.

توحیدی افزود: دیگر مزیت ویژه دریانوردی، درآمد خوب و مطلوب آن در سطوح بالاتر است و با توجه به درآمد ارزی، جزء مشاغل پردرآمد به شمار می‌رود و با توجه به تورم اقتصادی حذف، بر تورم سوار است.

تعداد مراکز آموزشی در حوزه دریانوردی محدود است

وی با بیان اینکه علی‌رغم مزیت‌های دریایی در شمال و جنوب کشور اما تعداد دانشگاهها و مراکز آموزشی در حوزه دریایی و دریانوردی، محدود است، اظهار کرد: به جز محمودآباد، چابهار و خارک مراکز آموزشی دیگری نداریم که نسبت به مزیت‌ها و فرصت‌های دریایی کشور بسیار اندک است و نیازمند توسعه در این بخش هستیم.

ضرورت آموزش در حوزه دریانوردی از مقاطع پایین تحصیلی

این افسر دوم عرشه با تاکید بر اینکه باید شاهد آموزش در حوزه دریایی و دریانوردی از مقاطع پایین تحصیلی در نظام آموزش و پرورش کشور باشیم، گفت: باید جامعه ایرانی با این حوزه آشنا شوند و همانند کشورهایی نظیر هند و فیلپین بتوانیم با اقبال عمومی در حوزه دریایی مواجه شویم.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از بندر و دریا

بازدید: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *