تجاری سازی بندر زرآباد در حوزه توسعه زیرساخت بندری سیستان و بلوچستان

تجاری سازی بندر زرآباد در حوزه توسعه زیرساخت بندری سیستان و بلوچستان




تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه زیرساخت های بندری در استان گفت: تجهیزات مورد نیاز برای پهلوگیری کشتی های پهن پیکر و کانتینربر با ظرفیت بیش از ۱۲۰ هزار تن در بندر شهید بهشتی فراهم شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، منصور بیجار افزود: توسعه بندر چابهار منجر به برقراری خط مستقیم این نوع کشتی ها از چابهار به مراکز اصلی تجاری دنیا در کشورهای امارات، هندوستان و چین شده است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر، بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی استان سیستان و بلوچستان ظرفیت تخلیه و بارگیری ۸ میلیون تن کالا در سال را دارند.

بیجار با اشاره به تجاری سازی بندر زرآباد افزود: برای اولین بار، بندر زرآباد به منظور رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار تجاری سازی شده است.

وی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان به بلندترین و پیشرفته ترین برج مراقبت، جستجو و نجات و کنترل ترافیک دریایی مجهز شده است که نقش مهمی در افزایش ایمنی و کارآیی بنادر دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اشاره کرد: دیوار حفاظتی به طول سه هزار متر در پهنه جنوبی دریای مکران ساخته شده است. این دیوار برای جلوگیری از فرسایش اراضی در پس کرانه های دریای مکران و ایمن سازی تاسیسات و زیربناهای بندری ایجاد شده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مراسم فارغ‌ التحصیلی دانشجویان دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر

د تیر 11 , 1403
مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان رشته مهندسی – کشتی سازی دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر شنبه نهم تیرماه در دانشکده مهندسی دریای دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. شرکت تامین نیرو گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از این مراسم فارغ التحصیلی حمایت کرده و در راستای معرفی مشاغل فنی دریا […]

همچنین بخوانید: