یک میلیون و ۷۲۸ هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد

یک میلیون و ۷۲۸ هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب با اشاره به افزایش زیرساخت‌های بندری و توسعه فعالیت‌ها در عرصه تجارت دریایی اظهار داشت: افزایش ۷۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا نفتی و غیرنفتی در سه ماه نخست امسال منجر به صادرات و واردات ۱.۷ میلیون تن کالا شد.

وی اضافه کرد: در مدت یاد شده میزان صادرات غیرنفتی از بندر بوشهر با افزایش ۳۷ درصدی به ۵۲۶ هزار و ۵۰۶ تن و میزان صادرات نفتی با افزایش ۴۶.۵ درصدی به ۸۶ هزار و ۵۶۱ تن رسیده است.

وی بیان کرد: در مدت سه ماهه نخست امسال میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر بوشهر رشد ۵۴ درصدی یافت و در مجموع با افزایش ۵۴ درصدی ۱۵ هزار و ۶۶۰ تی. ای. یو کانتینر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سه ماهه امسال شمار شناور‌های ورودی بندر بوشهر با افزایش ۲۷ درصدی به ۴۷۸ فروند و شمار شناور‌های خروجی با افزایش ۴۳ درصدی به ۴۵۹ شناور رسید.

شکیبی نسب ادامه داد: آمار تردد مسافر در بندر بوشهر حدفاصل این بندر تا جزیره خارگ انجام شده و طی مدت سه ماهه ۱۰ هزار و ۵۰۰ مسافر در این محور جابه‌جا شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: میزان درآمد بندر بوشهر در سه ماهه امسال رشد ۱۱۸ درصدی تجربه کرده که این مهم نویدبخش شتاب بخشی به روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بندر بوشهر است.

شکیبی نسب افزود: با هدف توسعه فعالیت‌های بندری در بوشهر اکنون طرح‌های عمرانی مجتمع بندری نگین و بویژه جاده دسترسی با روند مطلوب و قابل قبولی در حال اجرا است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۹۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر آبادان

د تیر 11 , 1403
تین نیوز مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کالای بنادر سه گانه آبادان در سه ماه اول سال جاری ۹۸درصد افزایش داشت.   به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، کامبیز مالکی زاده اظهار کرد: براساس گزارش سامانه آمار مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان در سه ماه […]

همچنین بخوانید: