نیاز به نوسازی ناوگان یخچالی در خطوط دریایی/هزینه دموراژ بالاست

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران اعلام کرد:

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران با تأکید بر نیاز به نوسازی ناوگان یخچالی کشور برای صادرات محصولات کشاورزی گفت: به دلیل مشکل تحریم‌ها، هزینه دموراژ بالاست.

نیاز به نوسازی ناوگان یخچالی در خطوط دریایی/هزینه دموراژ بالاست

 

ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران در گفت‌وگو با مانا درباره استفاده از ناوگان حمل‌و‌نقل دریایی در صادرات و واردات محصولات کشاورزی بیان کرد: برای صادرات محصولات کشاورزی از حمل‌و‌نقل دریایی استفاده می‌شود و باید استفاده شود.

وی افزود: بیشتر حجم صادرات محصولات ما در کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به چین، اروپا و بخشی از آفریقا است و حمل‌و‌نقل این محصولات از طریق دریا انجام می‌شود.

قاسمی اضافه کرد: اما به دلیل تحریم‌هایی که وجود دارد، این حمل‌و‌نقل برای ما گران تمام می‌شود و مستقیم صورت نمی‌گیرد. یک بندر واسطی مثل جبل علی یا بنادر عمان و بنادری از این دست در حمل‌و‌نقل دریایی از مقصد ایران حضور دارند.

وی گفت: ما نیازمند نوسازی کانتینرهای یخچالی و ایجاد پایانه صادرات کانتینرهای یخچالی در مناطق شمالی کشور هستیم.

به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران در واردات هم شرایط به همین ترتیب است و نیازهای مرتبط با صادرات، برای بخش واردات هم صدق می‌کند.

وی ظرفیت ناوگان فله‌بر را هم در حوزه کشاورزی ناکافی دانست و افزود: مهمترین موضوع و مشکل ما در مباحث حمل‌و‌نقل دریایی، بحث تحریم‌ها است که باید حل و فصل شود.

قاسمی بیان کرد: ترخیص کالاها از خطوط گمرکی خیلی طول می‌کشد و به همین دلیل هزینه دموراژ در واردات بالاست. در صادرات بعضاً هزینه خام محصول در گمرک به خاطر کمبود کانتینر یا خط متعدد افزایش می‌یابد و هزینه دموراژ بالا می‌رود.

وی افزود: برای کاهش میزان هزینه دموراژ بهترین راهکار، حذف تحریم‌‎های کشتیرانی است. تحریم‌ها را باید با مذاکره حل کنیم. باید برای حذف تحریم‌ها یک راه پیدا کنیم.

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تاکید دیپلمات هندی بر ظرفیت بندر چابهار در متحول کردن منطقه

د تیر 11 , 1403
تین نیوز سفیر هند در ایران درباره توافق اخیر امضاء شده درباره بندر چابهار و ظرفیت آن برای متحول کردن منطقه تاکید کرد.  به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رودرا گائوراو شرست سفیر هند در ایران در دیداری با اعضای اتاق بازرگانی ایران هند درباره به کار گیری ظرفیت های […]

همچنین بخوانید: