استفاده از سیستم هوش مصنوعی تحلیل ویدیویی برای افزایش سطح ایمنی کشتی ها توسط شرکت HMM

اخبار تکنولوژی استفاده از سیستم هوش مصنوعی تحلیل ویدیویی برای افزایش سطح ایمنی کشتی ها توسط شرکت HMM شرکت کشتیرانی HMM قرار است با استفاده از سیستم تحلیلی ویدیویی به…





اخبار تکنولوژی

استفاده از سیستم هوش مصنوعی تحلیل ویدیویی برای افزایش سطح ایمنی کشتی ها توسط شرکت HMM

استفاده از سیستم هوش مصنوعی تحلیل ویدیویی برای افزایش سطح ایمنی کشتی ها توسط شرکت HMM


شرکت کشتیرانی HMM قرار است با استفاده از سیستم تحلیلی ویدیویی به همراه هوش مصنوعی دیپ آیز(DeepEyes)، سطح ایمنی شناورهای خود را افزایش دهد.

دیپ آیز، به گونه ای طراحی شده است که حوادثی مانند آتش سوزی، دود، عدم به کارگیری تجهیزات ایمنی توسط افراد و سقوط را تشخیص داده و به سرعت هشدارهای لازم را فعال می کند. در روش های قدیمی، شرکت های حمل و نقل دریایی برای نظارت بر ایمنی، از دوربین های مدار بسته استفاده می کردند. مهمترین نکته ضعف این سیستم ها نبود قابلیت هشدار بود که چالش هایی را برای مدیریت ایمنی ایجاد می کرد.

برای رفع این مشکل، HMM با همکاری GlobeAI (استارتاپی که توسط برخی اساتید دانشگاه ChungAng تأسیس شده است)، دیپ آیز را به وجود آورده اند. هدف از اجرای دیپ آیز، فعال کردن پاسخ سریع در حوادث مرتبط با ایمنی کشتی هاست که در نتیجه ضمن جلوگیری از رخ دادن حوادث بعدی، سطح اثربخشی اقدامات ایمنی را افزایش می دهد.

با ظهور هوش مصنوعی و پیشرفت های روزافزون آن، کاربردهای جدیدی برای این فناوری پیدا شده است که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. مدیریت ناوگان: هوش مصنوعی می تواند برای بهینه سازی عملیات ناوگان و بهبود کارایی مسیرهای دریایی به کار رود. این موضوع با استفاده از تجزیه و تحلیل داده های مکان محور، آب و هوایی و ترافیکی رخ می دهد.
  2. تعمیر و نگهداری پیش از خرابی: هوش مصنوعی می تواند ضمن پیش بینی زمان مناسب تعمیرات دوره ای تجهیزات و ماشین آلات، به کاهش خرابی و صرفه جویی در هزینه ها کمک کند.
  3. شناورهای خودران: هوش مصنوعی می تواند در توسعه کشتی های خودران استفاده شود. شناورهایی که می توانند به تنهایی دریانوردی، پهلوگیری و تصمیم گیری کنند و ایمنی و کارایی را در صنعت کشتیرانی افزایش دهند.
  4. بهینه سازی حمل و نقل بار: هوش مصنوعی می تواند برای بهینه سازی بارگیری و تخلیه به کار رود و با تجزیه و تحلیل داده هایی مانند وزن و حجم محموله ها، پایداری کشتی و مسائل زیرساختی و عملیاتی بنادر، منجر به افزایش کارایی در این موضوع شود.
  5. مدیریت ریسک: سیستم های مدیریت ریسک مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند با تجزیه و تحلیل داده ها از منابع مختلف، به شناسایی و کاهش ریسک در صنعت حمل و نقل، آب و هوا، ترافیک و دزدی دریایی کمک کنند.
  6. مدیریت زنجیره تأمین: هوش مصنوعی می تواند برای بهینه سازی کل فرآیند حمل و نقل دریایی، از مدیریت سفارش گرفته تا تدارکات و مدیریت موجودی، بسیار مفید و مثمر ثمر باشد.

طبق اخبار بین المللی، HMM قصد دارد در ماه آینده میلادی (ژوئن)، دیپ آیز را بر روی یکی از بزرگترین کشتی های کانتینربری جهان با ظرفیت ۲۴ هزار کانتینر بیست فوتی، نصب کند. سیستم در پانزده مکان روی کشتی از جمله موتورخانه و عرشه های آن، قرار می گیرد. توسعه و به کارگیری بیشتر سیستم دیپ آیز، پس از تأیید اثر بخشی آن، بررسی خواهد گردید.

منبع:

  1. safety4sea

بازنشر فانوس دریا به نقل از مرین تاپیکس

بازدید: 55

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *