انتخاب پیشرانه ی MT30 رولز رویس برای ناوشکن های ASEV ژاپن

انتخاب پیشرانه ی MT30 رولز رویس برای ناوشکن های ASEV ژاپن پیشرانه ی MT30 ساخت شرکت رولز رویس به عنوان پیشرانه ی منتخب الکترومکانیکی هیبریدی دوقلو برای تأمین نیروی رانش…



انتخاب پیشرانه ی MT30 رولز رویس برای ناوشکن های ASEV ژاپن

انتخاب پیشرانه ی MT30 رولز رویس برای ناوشکن های ASEV ژاپن


پیشرانه ی MT30 ساخت شرکت رولز رویس به عنوان پیشرانه ی منتخب الکترومکانیکی هیبریدی دوقلو برای تأمین نیروی رانش ناوشکن های مجهز به سیستم (ASEV) نیروی دریایی ژاپن انتخاب شده است.

به گفته ی OEM، نیروی رانش این پیشرانه، تضمین کننده ی عملکرد بالای این کلاس شناور در مأموریت های محوله، خواهد بود و همچنین می تواند موجب رعایت الزامات سرعت در نظر گرفته شده برای آن نیز باشد.

از دیگر مزایای این رده از توربین های گازی دریایی شرکت رولز رویس، می توان به تعمیرات و نگهداری بسیار کمتر نسبت به پیشرانه های نسل های قدیمی تر، اشاره کرد که نهایتاً کاهش نیاز به حضور مهندسان بر روی ناو را به دنبال دارد.

شرکت KHI وظیفه تولید، مونتاژ و انجام آزمایشات پیشرانه MT30 را خواهد داشت. این آزمایشات به صورت “محفظه موتور بسته فشرده” ارائه می شود و KHI همچنین وظیفه بررسی بازدهی کلی این سری از پیشرانه ها را بر عهده دارد.

MT30 متراکم ترین توربین گازی دریایی جهان حال حاضر جهان است و توان خروجی بالایی را در کمترین فضای اشغال شده، به دست خواهد داد و در عین حال نیروی رانش را با توجه به نیازهای آتی، برآورده می کند. این سری از پیشرانه با طراحی آینده نگرانه ای که دارد می تواند با تمامی پیشرانه های موجود مانند مکانیکی، هیبریدی و تماماً الکتریکی کار کرده و بسته به کاربری درخواستی مشتری، در سیستم های متکی بر پروانه های گام ثابت، متغیر یا واترجت، تحویل داده شود.

در حال حاضر، MT30 در ناوچه های کلاس Daegu و Ulsan کره جنوبی و همچنین ناوچه ی کلاس Hunter استرالیا نیز استفاده می شود.

منبع:

  1. marinelink

بازنشر فانوس دریا به نقل از مرین تاپیکس

بازدید: 35

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *