کمبود ۹۰ هزار دریانورد تا سال ۲۰۲۶

کمبود ۹۰ هزار دریانورد تا سال ۲۰۲۶

 

به گزارش خبرنگار مانا، دریانوردان به عنوان ارزشمندترین عنصر در حمل‌و‌نقل دریایی جهان، نقش بی بدیلی در زنجیرۀ تأمین اقتصادهای مختلف دنیا به عهده دارند؛ به نحوی که در تمام دنیا، این طیف از نیروی کار به عنوان بخشی از منابع راهبردی کشورها تلقی شده و بر همین اساس سالانه، برنامه‌های متنوعی از سوی کشورهای فعال در عرصه دریانوردی برای آموزش و صیانت از شاغلان در این حرفه، طراحی و پیاده سازی می گردد.

در عین حال علی‌رغم اهمیتی که نیروی انسانی دریانورد برای اقتصاد کشورهای دریاپایه در سراسر دنیا دارد، اما کمبود متخصصان این حوزه یکی از چالش‌های جدی پیش روی اقتصادهای دنیا به شمار رفته و تخمین زده می شود که تا سال ۲۰۲۶ میلادی، جهان با کمبود حداقل ۹۰ هزار دریانورد مواجه باشد.

از آنجا که بروز این مشکل در دنیا، ریشه در دهه‌های گذشته دارد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز با درک صحیح از جایگاه ارزنده دریانوردان به عنوان ارزش آفرینان در اقتصاد ملی و ضرورت تقویت منابع انسانی خود در بخش دریایی، در اواخر دهه ۶۰ با راه اندازی موسسه آموزشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که هم اکنون به عنوان شاخص ترین موسسه آموزشی در عرصه تربیت و آموزش دریانوردان در رده‌های مختلف شغلی به شمار می رود، تلاش نموده تا با تربیت و آموزش مستمر نیروی انسانی دریانورد در مشاغل فرماندهی، مهندسی و ملوانی، همواره از گزند کمبود نیروی دریانورد در دنیا در امان بماند و با برنامه ریزی های راهبردی در این حوزه، نسبت به رفع کمبودهای احتمالی در سنوات پیش رو اقدام نماید.

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وقوع چهارمین سفیدشدگی جهانی آبسنگ‌های مرجانی

د تیر 4 , 1403
  محمد طالبی متین در گفتگو با خبرنگار مانا، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل تغییرات اقلیمی، چهارمین سفیدشدگی جهانی آبسنگ‌های مرجانی در حال وقوع است که این امر سبب آسیب‌های جدی به این ذخایر ژنتیکی می‌شود. مدیر‌کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: مرجان‌ها به […]
وقوع چهارمین سفیدشدگی جهانی آبسنگ‌های مرجانی

همچنین بخوانید: