صادرات ماهی سالمون اسکاتلندی به بالاترین حد خود در پنج سال اخیر رسید

صادرات ماهی سالمون اسکاتلندی به بالاترین حد خود در پنج سال اخیر رسید

صادرات ماهی سالمون اسکاتلندی به ارزش قابل توجه 645 میلیون پوند افزایش یافته است که بالاترین ارزش در میان تقاضای رو به رشد پنج سال گذشته است.

ارزش صادرات ماهی سالمون اسکاتلند به بالاترین حد خود از سال 2019 رسیده است. | منبع: Salmon Scotland

صادرات ماهی سالمون اسکاتلند به 645 میلیون پوند افزایش یافته و به بالاترین سطح خود در پنج سال اخیر رسیده است و تقاضای بین المللی هم همچنان در حال رشد است. داده‌های جدید HMRC که توسط نهاد تجاری Salmon Scotland تجزیه و تحلیل شده است، نشان می‌دهد که تنها در چهار ماهه اول سال 2024، ارزش صادرات با 65 میلیون پوند افزایش به 250 میلیون پوند رسیده است که افزایشی 36 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

افزایش ارزش ماهی سالمون اسکاتلند ناشی از افزایش حجم صادرات بود که به میزان قابل توجه 35 درصد افزایش یافت. بخش اعظم این حجم به مقصد بازار اروپا بود که اسکاتلند توانست در چهار ماه اول سال 2024، 26000 تن ماهی سالمون را به 40 کشور صادر کند. فرانسه همچنان بزرگترین بازار ماهی سالمون اسکاتلند است و تا کنون 143 میلیون پوند سالمون اسکاتلندی وارد کرده است.

نهاد تجاری Salmon Scotland اظهار داشته که اگر رشد فعلی ادامه یابد، در سال 2024 می‌تواند رکوردی را برای فروش بین المللی به ثبت برساند و جایگاه ماهی سالمون را به عنوان بزرگترین صادرات مواد غذایی بریتانیا ثبت کند. این تخمین در حالی صورت می‌گیرد که این نهاد تجاری از دولت بعدی بریتانیا می‌خواهد تا تشریفات اداری ایجاد شده به دلیل برگزیت را کاهش دهد ؛ در همین رابطه این سازمان در اوایل ماه جاری اعلامیه خود را منتشر کرد. Salmon Scotland در بیانیه خود از هر کسی که در انتخابات عمومی آتی پیروز می‌شود  می‌خواهد که روابط خود را با اتحادیه اروپا برای تقویت صادرات بهبود بخشد.

این نهاد تجاری همچنین می‌خواهد شاهد معرفی گواهی‌های سلامت صادرات الکترونیکی و حذف کاغذبازی‌های مرتبط با صادرات ماهی سالمون به اروپا باشد که از زمان اجرای برگزیت هر ساله حدود 3 میلیون پوند برای آبزی‌پروران سالمون ضرر به همراه دارد.

Tavish Scott مدیر اجرایی Salmon Scotland در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «با توجه به اهمیت حیاتی درآمدزایی پرورش دهندگان ما به ویژه در زمان بحران اقتصادی، به هر کسی که کلید شماره 10 تحویل داده می‌شود، باید فرآیند صادرات ماهی آزاد اسکاتلندی تازه را تسهیل کند و صادرکنندگان از تحویل سریع‌تر به مشتریان خود اطمینان حاصل کنند.»

او افزود: «ما مشتاقانه منتظر آن هستیم که با دولت بعدی بریتانیا برای گسترش صادرات و تقویت رفاه ملی همکاری کنیم».

 

 

تعداد بازدید: ۲

لینک کوتاه: کپی کن!

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اتحادیه تولید و تجارت آبزیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صورتجلسه سی و یکمین جلسه کمیته ماهی در قفس اتحادیه

ش تیر 2 , 1403
سی و یکمین جلسه کمیته ماهی در قفس اتحادیه با حضور آقایان خدایی، نیری، نوروزی، ، گلپور، لطفی و جناب آقای دکتر اسماعیلی(به عنوان میهمان) از ساعت 14.15 تا 16:00روز چهارشنبه در محل دفتر اتحادیه برگزار شد. در ابتدای جلسه آقای خدایی ضمن تشکر از حضور اعضا به تفسیر برنامه […]

همچنین بخوانید: