​نجات ۴ گردشگر دریایی با اقدام سریع همیار ناجی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان

​نجات ۴ گردشگر دریایی با اقدام سریع همیار ناجی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از ​نجات ۴ گردشگر دریایی در سواحل استان گیلان با اقدام سریع و به موقع همیار ناجی این اداره کل خبرداد.

به گزارش بندر و دریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی کوهساری با اعلام این خبر، اظهار داشت: یک فروند شناور گردشگری دارای ۴ سرنشین در آب های ساحلی محدوده شهرستان رودسر استان دچار حادثه شدند.

وی افزود: عصر روز دوشنبه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۳ یک قایق گردشگری در محدوده طرح سالم سازی دریا به همراه ۴ نفرسرنشین عازم دریا شدند که در فاصله نزدیک به یک مایلی از ساحل درخواست دریافت کمک اضطراری نموده تا از خطر غرق شدن نجات یابند.

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه هماهنگی های لازم به سرعت با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان صورت پذیرفت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدام سریع و بهنگام همیار ناجی مستقر در محل و همکاری چند قایق دیگر از جمله همکاران هلال احمر، قایق و سرنشینان مضطر نجات یافتند.

کوهساری ضمن قدردانی از حضور بموقع همیاران در محل و نجات افراد سانحه دیده، تصریح کرد: سازماندهی همیاران نجات در محدوده دریایی استان گیلان یکی از اهداف جدی این اداره کل به منظور ارتقای سطح ایمنی دریایی، دریانوردان و شناورهای حادثه دیده است.

وی خاطر نشان کرد: دریانوردان و مالکان شناورهای متردد در حوزه آب های استان حتما به اخطاریه ها و اعلان وضعیت هواشناسی دریایی که هم بصورت پیامکی و هم از طریق کانال ۶۷ باند VHF ایستگاه رادیویی مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندرانزلی اعلام می گردد، توجه نموده و از هر گونه تردد در شرایط نامناسب دریایی خودداری نمایند.

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از بندر و دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لایروب استراتژیک در بندرامام خمینی(ره) تعمیرات اساسی شد

ج تیر 1 , 1403
​شناور لایروب بستان پس از انجام تعمیرات زیرآبی و گذراندن موفقیت‌آمیز آزمایش دریایی به چرخه خدمات‌رسانی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) بازگشت. به گزارش بندر و دریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون فنی و نگهداری بندرامام خمینی(ره) گفت: در این فرایند، موتور لایروبی […]
لایروب استراتژیک در بندرامام خمینی(ره) تعمیرات اساسی شد

همچنین بخوانید: