صنعت کانتینری آسیای شرقی و تغییر در پایانه‌های تجارت دریایی

صنعت کانتینری آسیای شرقی و تغییر در پایانه‌های تجارت دریایی

 

اختصاصی مانا – پایه‌های تجارت دریایی از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادیی با چالش‌ها، نوآوری، مشارکت یا عدم مشارکت دست اندرکاران مواجه شده است در این میان تلاش ذی‌نفعان بر این اساس استوار است که در این عرصۀ پویا و رقابتی جلو افتاده و به هیچ عنوان عقب نمانند، بدین ترتیب در چشم انداز پویای تجارت دریایی، آسیای شرقی به صورت یک منطقه و یک مرکز محوری برای حمل‌و‌نقل کانتینری قرار گرفته است که جابه‌جایی کالا‌ها را در سراسر جهان تسهیل می‌کند. از دید کارشناسان و تحلیلگران این کار به موتور‌های تجارت دریایی نیرو می‌بخشد.

به طور کلی حمل‌و‌نقل کانتینری آسیای شرقی با موقعیت استراتژیک، زیرساخت‌های قوی و اقتصاد در حالِ گسترش نقش بسیار اساسی را در اتصال بازار‌ها، ایجاد تحرک در بازار‌های دریایی و شکل دادن به آینده اقتصاد و تجارت دریایی ایفا می‌کند.  

در حال حاضر بنادر آسیای شرقی شاهد افزایش حجم کشتی‌ها و بالا رفتن ظرفیت کانتینری است. این عمل، دولت‌ها، مدیران و کارشناسان بندری را به سمت سرمایه گذاری، تحکیم زیرساخت‌ها و بهبود کارآیی برای پذیرش کشتی‌های بزرگتر کشانده است.  

حال با توجه به اختلالات سیاسی و اقتصادی که در سراسر جهان بوجود آمده است، بازار حمل‌و‌نقل کانتینری در اروپا با چالش‌هایی مواجه است که بر میزان مصرف، نیروی کار و کیفیت ارسال کالا همچنین نحوه حمل بار تأثیر‌گذار است.  

هم اکنون صنعت کشتیرانی به دلیل هجوم بیش از حد کشتی‌های جدید با عرضه بیش از حد روبه‌رو است که این موضوع در منطقه آسیای شرقی به چشم می‌خورد، در این ارتباط موقعیت‌یابی استراتژیک کشتی‌های جدید، ایجاد بازار‌های جدید، حلقه‌ها و مسیر‌های خاص از آن جهت ضرورت دارد تا کشور‌های آسیای شرقی به عنوان یک صادر کننده قوی از عهده نقش خود به خوبی برآید.  

با این اوصاف چشم انداز ژئوپلیتیکی دستخوش تغییرات بسیار عمیقی شده و اختلالات  تجاری اوج گرفته و در ادامه الگو‌های تجاری و زنجیرۀ تأمین به شدت تغییر کرده است.  

بدین ترتیب تقاضای مشتریان کانتینری تحت تأثیر تغییر در مسیر‌های تجاری، بازار‌های نوظهور و تحولات اقتصادی است که همه این‌ها در بطن اقتصاد دریایی آسیای شرقی نهفته است.  

اینک که در منطقه آسیای شرقی تقاضای مشتری بالا رفته و بازار‌های جدید در حال گسترش است، ذی‌نفعان باید سازگاری با شرایط، نوآوری و همکاری در زمینه تولید و استفاده از سوخت سبز را توسعه داده تا در این عرصه پویا، موقعیت تجاری رقابتی‌تر شود؛ زیرا رقابت در حال تشدید سود‌آوری به همراه دارد.  

بدین ترتیب توجه به سوخت سبز، در نظر گرفتن نیاز‌های مشتریان و پذیرش پایداری می‌تواند فعالیت‌های عملیاتی را افزایش داده و رقابت را بالا ببرد.  

در پایان باید گفت که از آنجاییکه صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری آسیای شرقی در آستانه تحول دیجیتالی قرار دارد، ذی‌نفعان دریایی باید بتوانند ضمن حفظ بازار و مقابله با پیچیدگی‌های تجارت دریایی انعطاف پذیری را بالا ببرند، به هرحال کشور‌های این منطقه یاد شده آینده ساز خواهند بود.  

نویسنده: لوییس تانگ مدیر‌عامل خط کشتیرانی ONE

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امکان‌سنجی هدایت شناور از ساحل

چ خرداد 30 , 1403
امکان‌سنجی هدایت شناور از ساحل؛ کشتیرانی به عنوان یک صنعت عظیم نقش مهمی در زمینه اقتصاد جهانی داشته و در حال حاضر نیز فعالیت‌های دریانوردی منبع مهم درآمد بسیاری از کشورهای در حال توسعه است. به گزارش بندر و دریا، با توجه به روند رو به رشد فناوری در صنعت […]

همچنین بخوانید: