پهلوگیری نخستین کشتی گندم در بندر امام در سال جاری

پهلوگیری نخستین کشتی گندم در بندر امام در سال جاری

امید جهان نژادیان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این محموله گندم توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهادکشاورزی از کشور روسیه سفارش و خریداری شده است.

وی گفت: عملیات تخلیه و حمل یکسره گندم با استفاده از ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای به مناطق مختلف کشور برای مصارف صنعتی و غذایی شروع شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه هدف از واردات گندم از طریق بندر امام خمینی را افزایش ضریب امنیت غذایی کشور عنوان کرد و افزود: امسال با توجه به افزایش تولید گندم در داخل کشور و خودکفایی در تولید نان، واردات گندم از بندرگاه امام خمینی به حداقل خواهد رسید.
جهان نژادیان افزود: امسال واردات روغن خام خوراکی و شکر طبق برنامه تنظیمی شرکت بازرگانی دولتی ایران با هدف تامین نیاز‌های داخلی، از بندر امام خمینی انجام خواهد شد.
حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی انجام می‌شود.
پارسال حدود ۱۵ میلیون تُن کالا‌های اساسی از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شد.
بندر امام خمینی در سواحل خور‌موسی در محدوده آب‌های شمال غرب کشور، دومین بندر بزرگ و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ساحل بندر بوشهر از لکه های نفتی پاک سازی شد

س خرداد 29 , 1403
رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تیم مقابله با آلودگی دریایی این اداره کل با مشارکت شهرداری، حفاظت محیط زیست و سازمان های مردم نهاد نسبت به پاک سازی ساحل بندر بوشهر اقدام کرد. به گزارش بندر و دریا به نقل از […]

همچنین بخوانید: