بیش از ۱۲ هزار تُن کالا در بنادر سه گانه آبادان تخلیه و بارگیری شد

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: در ۲ ماه امسال ۱۲ هزار و ۸۱۵ تُن کالا‌های غیرنفتی در بنادر سه گانه آبادان تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳۹ درصد رشد داشته است.

 

بیش از ۱۲ هزار تُن کالا در بنادر سه گانه آبادان تخلیه و بارگیری شد

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی بنادر و دریانوردی آبادان کامبیز مالکی‌زاده افزود: کالا‌های تخلیه و بارگیری شده در بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار عموماً شامل مصالح ساختمانی، آبزیان پرورشی، کالا‌های تجاری، علوفه دام، مواد غذایی و لوازم یدکی بوده است.
وی گفت: بیشترین حجم تجارت بنادر سه گانه آبادان با کشور‌های امارات متحده عربی، کویت و قطر بوده است.
مالکی‌زاده به موقعیت ممتاز بنادر سه گانه آبادان برای افزایش صادرات کالا به کشور‌های حوزه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: بنادر چوئبده و اروندکنار نزدیکی‌ترین بنادر کشور به کویت هستند از این رو هزینه‌های حمل کالا در مقایسه با سایر بنادر کشور پایین‌تر و بصرفه‌تر است.
بندر آبادان و اروندکنار از طریق اروندرود و بندر چوئبده از طریق آبراه بهمنشیر به آب‌های خلیج فارس متصل می‌شوند.
هر سه بندر آبادان، اروندکنار و چوئبده در زمان جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراقی علیه جمهوری اسلامی ایران متحمل خسارات سنگینی شدند. بازسازی این بنادر پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد شروع شد.

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد ۱۳۹ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر آبادان

ش خرداد 12 , 1403
طی دو ماه گذشته از سال جدید، عملیات تخلیه و بارگیری بنادر سه گانه آبادان، در مقایسه با همین مدت در سال گذشته، ۱۳۹ درصد افزایش داشته است.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، کامبیز مالکی‌زاده، مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در این باره اظهار کرد:  […]
رشد ۱۳۹ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر آبادان

همچنین بخوانید: