بحران و ازدحام در دومین بندر پرتردد کانتینری جهان

بحران و ازدحام در دومین بندر پرتردد کانتینری جهان

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از لوید استار؛ بررسی گزارش منتشر شده از سوی  Linerlytica نشان می‌دهد در حال حاضر ازدحام بنادر به گونه‌ای است که حدود  دو میلیون TEU کانتینر در بندر تجمع یافته است و کشتی‌های کانتینری باید تا ۷ روز منتظر بمانند تا بتوانند در سنگاپور پهلو بگیرند.

داده‌های این مؤسسه نشان می‌دهد که تا ۴۵۰۰۰۰ TEU کشتی در صف‌های مقابل بندر مشاهده شده است، ازدحام بنادر در سطح جهان روز به روز در حال بدتر شدن است و کشتی‌های کانتینری با دو میلیون TEU کانتینر که از نزدیک ۷ درصد ناوگان را تشکیل می‌دهند در بندر سنگاپور ازدحام کرده‌اند.

تحلیلگران Linerlytica بر این عقیده‌اند که تنگنای موجود در بندر سنگاپور به علت انحراف ناشی از بحران دریای سرخ است، زیرا خطوط کشتیرانی کمتر‌ی می‌توانند از بندر کلانگ مالزی عبور کنند، این در حالی است که در شرایط عادی کشتی‌ها پس از ورود به بندر سنگاپور حداکثر تا نصف  روز صبر کرده و بلافصله نسبت به تخلیه و بارگیری اقدام می‌کنند.

ازدحام شدید برخی خطوط کشتیرانی را مجبور کرده که تماس‌های خود را با بندر سنگاپور حذف کرده که همین کار باعث تأخیر و انباشته شدن کشتی و اختلال در بندر سنگاپور شده است.

تحلیلگران این شرکت مشاوره‌ای می‌گویند انتظار می‌رود ازدحام در بندر سنگاپور در ماه ژوئن بدتر شود مگر آنکه تمهیدات لازم  به کار گرفته شود.

بنادر آسیایی در حال حاضر با توجه به بحران دریای سرخ پر‌تراکم‌ترین بنادر جهان  هستند، زیرا بنادر جنوب شرق آسیا ۲۶ درصد تنگنا‌های موجود را تشکیل می‌دهد.

انباشته شدن دو میلیون TEU در بندر سنگاپور تأثیر قابل توجهی بر قابلیت اطمینان و ارائه خدمات بر آسیا و اروپا دارد و معاملات اخیر کانتینری به علت ازدحام کانتینر بالا رفته و نرخ حمل کانتینر بالاتر از ۴۲۰۹ دلار برای هر TEU کانتینر رسیده است. به هرحال ازدحام این بندر باعث شده قیمت‌ها ۶ درصد و حق بیمه کانتینری شاخص شانگهای ۲۵ درصد بالا رود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اتحادیه اروپا وزیر دفاع ایران را تحریم کرد

ج خرداد 11 , 1403
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اتحادیه اروپا اعلام کرد که شش فرد و سه نهاد مرتبط با نیروی هوایی سپاه پاسداران ایران را تحریم کرده است. اتحادیه اروپا ضمن اعلام این خبر مدعی شد که تحریم‌های جدید علیه ایران به‌علت انتقال پهپاد برای روسیه به منظور استفاده […]

همچنین بخوانید: