تاکید بر توقف ورود آلودگی نفتی به رودخانه اروند

تاکید بر توقف ورود آلودگی نفتی به رودخانه اروند

 

به گزارش مانا ، مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از اروند رود، آخرین وضعیت خدمات دریایی و چالش آلودگی نفتی در اروند را بررسی کرد.

نادر پسنده هدف از سفر به بندر آبادان را بررسی وضعیت خدمات دریایی در حوزه اروند رود، کنترل و اطمینان از تامین ایمنی و خدمات دریایی بهینه به تجار و توسعه  تجارت دریایی دانست. 
وی در نشست با مدیران دریایی و بندری آبادان گفت: توسعه بندر آبادان و افزایش تجهیزات دریایی و بندری آن دو موضوعی است که لازم است مدیران سازمان با توجه ویژه‌ آن را پیگیری کنند. 
مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد عمده آلودگی در اروند رود ناشی از پساب‌های پالایشگاهی است گفت: با وجود تذکر به شرکت ملی نفت در آبادان و پیگیری‌های سازمان محیط زیست، هنوز هم شاهد این آلودگی‌ها هستیم و قطعاً مشکلات عدیده‌ای در منطقه را فراهم می‌کند.   
این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به شدت جریان آب اروند رود، جمع آوری آلودگی نفتی پس از سرایت به رودخانه گاهی با مشکل و در برخی مواقع غیرممکن است.
مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: لازم است مسئولین پالایشگاه نفت آبادان با تلاش حداکثری و انجام اصلاحات لازم مانع نفوذ آلودگی به رودخانه شوند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مشکلات آزمایشگاهی تجار و بازرگانان در بندر شهید رجایی کاهش می یابد

چ خرداد 9 , 1403
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مجتبی قهرمانی در شصت و یکمین بازدید خود از بندر شهید رجایی و دومین نشست ستاد استانی با دستورکار «راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع » به عنوان تاکید جدی رییس دستگاه قضا اظهار داشت: این آزمایشگاه تا مردادماه امسال در راستای کاهش مشکلات […]
مشکلات آزمایشگاهی تجار و بازرگانان در بندر شهید رجایی کاهش می یابد

همچنین بخوانید: