۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بنادر بوشهر جذب شد

۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بنادر  بوشهر جذب شد

محمد شکیبی‌نسب در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه بنادر استان بوشهر بیشترین شناور سنتی لنج باری و تجاری در میان چهار استان ساحلی کشور در خود جای داده است، اظهار داشت: در دو ماه نخست امسال عملکرد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر ۱.۱۵۰ میلیون تُن ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۷۵ درصدی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزایش این میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر را یک اتفاق نادر و بسیار خوب دانست و خاطرنشان کرد: در توسعه رونق اقتصادی در استان بوشهر تیم بازاریابی در بندر بوشهر تشکیل شده است و هشت نفر از کارشناسان خبره و زبده برای استفاده از تجارب دیگر مناطق از جمله هرمزگان و خوزستان و مرز باشماق اعزام شده‌اند.

وی از افزایش ترانزیت خارجی در بندر بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ در مدت پنج سال حدود ۳۲ هزار و ۱۳۱ تُن ترانزیت کالای خارجی در بندر بوشهر ثبت شد، ولی از بهمن ماه سال قبل تاکنون ۵۰۰ هزار تُن کالای ترانزیت خارجی در بوشهر انجام شده که نشان از رونق تجارت و ترانزیت است.

وی افزایش ترانزیت کالای خارجی را یک اتفاق بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا ضمن افزایش عملکرد تردد و ترافیک کشتی‌ها زمینه طرح‌های اشتغال‌زایی افزایش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در ترانزیت کالا‌های نفتی در بندر بوشهر کشتی‌های بالای ۴۰ هزار تُن تردد می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به پیشینه تاریخی بندر بوشهر در عرصه مبادلات تجاری افزایش ترانزیت خارجی یک حق مسلم این بندر است.

شکیبی نسب از تخصیص اعتبارات در توسعه زیرساخت‌های بندری استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار طرح‌های بنادر استان بوشهر تاکنون یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن جذب شده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ظرفیت 12 میلیارد دلاری اقتصاد دریامحور

س خرداد 8 , 1403
عربشاهی گفت: در حال حاضر ۱۲ میلیارد دلار حجم اقتصاد دریامحور ما است که حتی به یک درصد اقتصاد جهان هم نمی‌رسد.   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، عربشاهی مدیرکل دفتر برنامه ریزی پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: خوشبختانه حوزه تجارت الکترونیک روند رو به […]

همچنین بخوانید: