زنان؛ طراحان آینده ایمنی دریایی

زنان؛ طراحان آینده ایمنی دریایی




تین نیوز


دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) با بیان اینکه، امسال روز جهانی زن در دریانوردی با شعار «افق های امن: زنان، طراحان آینده ایمنی دریایی» برگزار می شود، گفت: «این شعار، نقش محوری زنان را در ارتقای تدابیر ایمنی در صنعت دریانوردی به تصویر می کشد و فرصتی برای تجلیل از تلاش ها و دستاوردهای آنان در این زمینه فراهم می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، آرسنیو دومینگز، دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) در مراسمی به مناسبت روز جهانی زن در دریانوردی در سال 2024 گفت: «امروز، از شما می خواهم که روز جهانی زن در دریانوردی را به عنوان گامی مهم در جهت ترویج تنوع و برابری نه تنها در حوزه دریانوردی، بلکه در همه سطوح جامعه در نظر بگیرید.»

دومینگز با اشاره به اینکه هدف از گرامیداشت روز جهانی زن در دریانوردی صرفاً تجلیل از دستاوردهای زنان نیست، گفت: «بلکه فرصتی برای ترویج برابری فرصت ها و آزادسازی پتانسیل کامل یک محیط کاری متنوع است.»

وی خاطرنشان کرد «در این روز، به دنبال افزایش آگاهی از چالش هایی مانند تبعیض، نابرابری و محدودیت ها در زمینه فرصت های شغلی دریایی هستیم که زنان در این صنعت با آن مواجه هستند.»

دریانوردی، دریایی از فرصت های بی نظیر برای زنان

دبیرکل IMO اظهار کرد: «صنعت دریانوردی، دریایی از فرصت های بی نظیر برای زنان در زمینه های مختلف از جمله دریانوردی، مهندسی، حقوق، لجستیک و بسیاری دیگر را به ارمغان می آورد.»

او با بیان اینکه با وجود پیشرفت های چشمگیر در زمینه برابری جنسیتی در صنعت دریانوردی، هنوز راه درازی در پیش داریم، خاطرنشان کرد: «ما به عنوان الگویی برای نسل های آینده، باید تلاش کنیم تا محیط های کاری امن، فراگیر و توانمندساز برای زنان ایجاد کنیم.»

دومینگز گفت که امسال، روز جهانی زن در دریانوردی با شعار «افق های امن: زنان، طراحان آینده ایمنی دریایی» برگزار می شود. این شعار، نقش محوری زنان را در ارتقای تدابیر ایمنی در صنعت دریانوردی به تصویر می کشد و فرصتی برای تجلیل از تلاش ها و دستاوردهای آنان در این زمینه فراهم می کند.

تلاش برای ترویج تنوع و ایجاد فرهنگ دریانوردی

او بیان کرد: «بیایید با من برای ترویج تنوع و ایجاد فرهنگ کاری فراگیر در صنعت دریانوردی تلاش کنیم تا موانع برابری جنسیتی را از میان برداریم. این تعهد را نه فقط برای امروز، بلکه برای هر روز سال، در خود نهادینه کنیم.»

دبیرکل IMO از همه دعوت کرد که در روز جهانی زن در دریانوردی با به اشتراک گذاشتن دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی با هشتگ روز_زن_در_دریا، در این گفت وگوی مهم مشارکت کنید. چه چشم اندازی برای آینده ایمنی دریایی متصور هستید؟ چه فرصت هایی در مسیر حرکت به سوی یک صنعت دریایی سبزتر و دیجیتال تر پیش روی ماست؟

او افزود: «از همه شما می خواهم که فراتر از شعارها قدم بردارید و با پرسش از خود، تعهدتان را به برابری جنسیتی در صنعت دریانوردی نشان دهید. از خود بپرسید که چه اقداماتی برای افزایش مشارکت معنادار زنان در این صنعت حیاتی انجام می دهم؟»

دومینگز در پایان پیام خود گفت: «بیایید با هم برای ساختن جامعه ای دریایی فراگیرتر و متنوع تر تلاش کنیم. مشتاقانه منتظر اقدامات مثبت شما در این زمینه هستم!»

گفتنی است؛ روز جهانی زنان در دریانوردی در تاریخ ۱۸ می برگزار می شود. هدف از برگزاری روز جهانی زنان در دریانوردی ترویج استخدام، حفظ و اشتغال پایدار زنان در بخش دریایی، ارتقای جایگاه زنان در دریا، تقویت تعهد IMO به هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (برابری جنسیتی) است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تصمیم دولت برای تعطیلی به دلیل شهادت رئیس‌جمهور اعلام شد

د اردیبهشت 31 , 1403
رئیس سازمان اداری و استخدامی: درپی شهادت رئیس جمهور و همراهانش و برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدا، رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد: تصمیم دولت بر این شد که تعطیلی نداشته باشیم.   به گزارش مانا به نقل از ایسنا،  – معاون رئیس‌جمهور – گفت: سه سناریو برای […]
تصمیم دولت برای تعطیلی به دلیل شهادت رئیس‌جمهور اعلام شد

همچنین بخوانید: