آمار واردات فیله تازه ماهی تیلاپیا به آمریکا

مارس ۲۰۲۴هنگامی که ارقام منتشر شده توسط سازمان آمار ایالات متحده در مورد واردات فیله تازه تیلاپیا به ایالات متحده…

آمار واردات فیله تازه ماهی تیلاپیا به آمریکا

مارس ۲۰۲۴
هنگامی که ارقام منتشر شده توسط سازمان آمار ایالات متحده در مورد واردات فیله تازه تیلاپیا به ایالات متحده در ماه مارس را بررسی می کنیم، متوجه برخی شگفتی‌ها و ارقام تعجب‌آور می‌شویم.

 

اگر به کل بازار نگاه کنیم، شاهد افت ۲۰ درصدی واردات در ماه مارس و همچنین افت ۲۰ درصدی برای کل سه ماهه اول در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خواهیم شد. این کاهش سه ماهه شامل ۲۴۲.۰۰۰ پوند در هفته از شرکتRegal Springs  (هم مکزیک و هم هندوراس با هم) و ۴۴.۰۰۰ پوند در هفته از شرکتRainforest  در کاستاریکا است. این کاهش تا حدی با افزایش واردات حدود ۶۰.۰۰۰ پوندی در هفته از برزیل و حدود ۲۱.۰۰۰ پوند در هفته از کلمبیا جبران شده است.

 

مهم است که بر افزایش مشارکت صادرکنندگان برزیلی در بازار تأکید شود. آن‌هادر طول سال ۲۰۲۳ هر هفته به طور متوسط ۹۲.۰۰۰ پوند به آمریکا صادر کردند و میانگین سه ماهه اول امسال به ۱۳۷.۰۰۰ پوند در هفته رسیده است که ۴۹ درصد افزایش داشته است. اما حتی چشمگیرتر از آن افزایش صادرات آن‌ها در سه ماهه اول ۲۰۲۴ در مقایسه با سه ماهه اول ۲۰۲۳ است که تقریباً ۷۹٪ افزایش داشته است. با این جهش در صادرات، برزیل با یک درصد کمتر از کاستاریکا به عنوان دومین صادرکننده بزرگ فیله تیلاپیای تازه به بازار ایالات متحده، پس از کلمبیا(که در رتبه نخست قرار دارد)را کسب کرده است. در زیر خلاصه ای از سهم بازار بر اساس مبدا طی سه ماهه اول در چهار سال گذشته آمده است:

 

  • آمار واردات آمریکا
  • فیله تازه تیلاپیا بر اساس کشور مبدا / سهم بازار
  • (از ابتدا تا مارس ۲۰۲۴)

در زیر می‌توانید آمار دقیق ماهانه سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ را مشاهده کنید.


برخی از نکات تکمیلی:

  • اگرچه کلمبیا در سه ماهه اول ۲۰۲۴ در مقایسه با سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ شاهد کاهش حدود ۱۴ درصدی بود، اما با رفع مشکلاتی که در تولید تیلاپیاداشته‌اند، اعداد سه ماهه گذشته نسبت به آنچه انتظار می رفت داشته است.
  • شرکت مکزیکی Regal Springs در ماه مارس برای اولین بار از آگوست سال گذشته محصول خود را به ایالات متحده صادر کرد.
  • ماه مارس به دلیل ایام مذهبی مسیحیان، معمولا بیشترین مصرف فیله تیلاپیا تازه را داریم. با این وجود، مارس گذشته شاهد ضعیف‌ترین حجم مصرف در طول ۱۲ سال گذشته بود.
  • جالب است که ببینیم عرضه ازRegal Springs در مکزیک و هندوراس، Rainforest  در کاستاریکا و تولیدکنندگان کلمبیایی برای بقیه سال چگونه خواهد بود، زیرا همه آن‌ها سعی می‌کنند تا از مشکلاتی که در تولیدتیلاپیا که در چند ماه گذشته با آن مواجه بوده‌اند خلاص شوند.

 

  • آمار واردات آمریکا
  • فیله تازه تیلاپیا بر اساس کشور مبدا
  • میانگین واردات در هر هفته بر اساس پوند

 

تعداد بازدید: ۰

لینک کوتاه: کپی کن!

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اتحادیه تولید و تجارت آبزیان

بازدید: 27

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *