آغاز بکار کنترل مرکز ترافیک دریایی بندر بونجی جاسک

آغاز بکار کنترل مرکز ترافیک دریایی بندر بونجی جاسک




تین نیوز


مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از شروع به کار مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر بونجی(ایستگاه مکران کنترل) شهرستان جاسک خبر داد.

 به گزارش تین نیوز، حمیدرضا محمدحسینی تختی روز یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی و عملیاتی این ایستگاه کنترل دریایی به عنوان پشتیانی از منطقه کوه مبارک را کنترل و پایش تردد شناورهای ورودی و خروجی و تامین ایمنی آنها عنوان کرد.

محمدحسینی تختی ادامه داد: راستای ارتقای ایمنی تردد دریانوردی، مرکز کنترل و ترافیک دریایی مکران با تامین تجهیزات مخابراتی و نیروی انسانی متخصص به همت اداره کل بنادر و دریانوردی استان به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: اشتغال یکی از موضوعات اساسی ساحل‌ نشینان به خصوص سواحل مکران به عنوان مرکز بزرگ اقتصادی و هاب انرژی است.

محمدحسینی تختی بیان کرد: منطقه کوه مبارک از نظر وجود مخازن نفتی و پهلوگیری کشتی حامل مواد سوختی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و پشتیبانی از آنها به لحاظ بعد مسافت کوتاهی تا بندر بونجی می‌تواند نقش به‌سزایی در راهبری شناورهای حامل مواد نفتی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه حمل و نقل یکی از مسائل مهم زمان و هزینه‌های حمل است می‌توان از ظرفیت موجود برای تبدیل سواحل مکران به هاب توزیع کالا استفاده کرد.

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بالگرد حامل رئیس جمهور دچار سانحه شد/گروه‌های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستند

ی اردیبهشت 30 , 1403
آخرین اخبار درباره وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور بالگرد حامل رئیس جمهور که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. به گزارش مانا به […]
بالگرد حامل رئیس جمهور دچار سانحه شد/گروه‌های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستند

همچنین بخوانید: