روسیه علی‌رغم تحریم‌های غرب ۸۹ میلیارد دلار گازوییل صادر کرد

روسیه علی‌رغم تحریم‌های غرب ۸۹ میلیارد دلار گازوییل صادر کرد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت پورت نیوز با بررسی وضعیت صدور فرآورده‌های نفتی روسیه در سال ۲۰۲۳ میلادی علی‌رغم تحریم غرب طی گزارشی نوشت: در سال ۲۰۲۳ میلادی برزیل و عربستان سعودی پس از تحریم‌های نفتی جدید روسیه توسط غرب جایگزین فرانسه و آلمان شده و به دومین و سومین وارد کننده گازوییل روسیه از طریق دریا شدند در این ارتباط ترکیه به عنوان بزرگترین وارد کننده گازوییل از طریق دریا مطرح است.

بر‌اساس این گزارش گازوییل ۴۰ درصد از صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه در دریا را  در سال ۲۰۲۳ میلادی تشکیل داد که نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی با افزایش تولید روزانه یک میلیون بشکه در روز نسبت به سال قبل از آن ۸ درصد بالا رفت.

در این میان برزیل ۱۳ درصد گازوییل تولیدی روزانه روسیه را دریافت کرده و عربستان سعودی ۶ درصد گازوییل مورد نیاز خود را از روسیه تأمین کرد.  

علاوه بر این ترکیه عضو غیر اتحادیه اروپا ۳۱  درصد گازوییل تولیدی روسیه و چهار کشور آفریقایی لیبی، تونس، مراکش و غنا توانستند روزانه ۲۰ هزار بشکه گازوییل از روسیه وارد کنند.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد برخی کشور‌های اروپایی بدون در نظر گرفتن  ترکیه، گازوییل وارداتی خود را نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از  ۵ درصد افزایش دادند، یعنی میزان ۵۳ هزار بشکه در روز را در سال ۲۰۲۳ میلادی دریافت کردند.  

بر‌اساس تحقیقات انجام شده توسط مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک، مجموع محموله‌های فرآورده نفتی صادراتی روسیه به کشور‌های اتحادیه اروپا از ۸۰ درصد سال ۲۰۲۲ میلادی به ۵۸ درصد سال ۲۰۲۳ میلادی کاهش یافت.

در پایان این گزارش آمده است علی‌رغم کاهش ۱۴ درصدی صدور محصولات نفتی روسیه به کشور‌ها در‌آمد این کشور از ۱۰۴ محل صدور گازوییل به ۸۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ میلادی  رسید.

 

روسیه علی‌رغم تحریم‌های غرب ۸۹ میلیارد دلار گازوییل صادر کرد

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تعمیرات زیر آبی و به آب اندازی همزمان چهار فروند شناور در بندر شهید رجایی

ی اردیبهشت 30 , 1403
تین نیوز معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: همزمان چهار فروند با کاربری های مختلف در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی تعمیر و به آب اندازی شد.  به گزارش تین نیوز، مهدی بروغنی افزود: در راستای حفظ آماده بکاری شناورها و تجهیزات راهبردی دریایی و انجام الزامات […]

همچنین بخوانید: