توقیف شناور حامل ۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در اروندرود

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف یک فروند شناور موتور لنج تجاری حامل کالای قاچاق در آبراه اروندرود خبر داد.

توقیف شناور حامل ۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در اروندرود

 

به گزارش خبرنگار مانا، سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با اصحاب رسانه افزود: مأموران دریابانی در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق به کشور، یک فروند شناور تجاری موتور لنج مظنون به حمل کالای قاچاق را در آبراه اروند رود متوقف کردند.
وی گفت: مأموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناور، ۵۷ دستگاه کولر اسپیلت فاقد هرگونه اسناد گمرکی را کشف و ضبط کردند.
سردار پاکباز ارزش این محموله قاچاق را ۲۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط پنج متهم به حمل کالای قاچاق را پس از تشکیل پرونده تحویل اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان شدند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه افزود: این محموله قاچاق در یکی از بنادر کشور‌های حوزه خلیج فارس بارگیری و قرار بود به صورت غیرقانونی در یکی نقاط ساحلی اروندرود ترخیص شود.
وی بر تداوم برخورد با پدیده قاچاق کالا در مناطق دریایی و ساحلی خوزستان با هدف حمایت از تولیدات داخلی و صیانت از اشتغال تاکید کرد.
استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر سواحلی دریایی و آبراهی همواره در معرض پدیده قاچاق کالای بوده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اجرای سه کیسون از پل خلیج فارس تا پایان سال 1403

پ اردیبهشت 27 , 1403
عادل پیغامی در تشریح وضعیت فعلی شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس گفت: امیدواریم تا پایان امسال سه کیسون(پایه‌های پل) را غرق کنیم   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، و به نقل از صبح ساحل؛ نشست تخصصی هم‌اندیشی صاحب‌نظران و کارآفرینان حوزه کشتیرانی ایران، ایجاد مرکز مطالعات راهبردی توسعه اقتصاد […]

همچنین بخوانید: