تخلیه و بارگیری کالا‌های تجاری و کانتینری در بندر گناوه افزایش یافت

تخلیه و بارگیری کالا‌های تجاری و کانتینری در بندر گناوه افزایش یافت

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر کیامرث جوکار با اشاره به اقدامات انجام شده دو سال اخیر در بندر گناوه اظهار داشت: بندر گناوه در زمان آغاز فعالیت مدیریت جدید به لحاظ شکل، طرح و نظم از شرایطی که زیبنده یک مجتمع بندری باشد برخوردار نبود و باید با عزم جدی و راسخ در همکاران برای رفع کمبود‌ها نسبت به ایجاد بندری ایمن و مطمئن اقدام می‌شد.

وی بیان کرد: در ابتدا محل استقرار یگان حفاظت در جایی مناسبی نبود و گیت بندر به شکل ستون‌هایی بتنی بود که با اتمام ساختمان یگان حفاظت و ساماندهی گیت بندر ساماندهی مناسبی در این حوزه صورت گرفت.

مدیر اداره بندر و دریانوردی گناوه تصریح کرد: بلوار ورودی بندر با جدول‌کشی غیراستاندارد، ساماندهی پراکندگی کانکس‌های شرکت‌های فعال در سطح بندر در خارج از محوطه عملیاتی (با هدف جلوگیری از اتلاف وقت و تکریم ارباب رجوع)، وجود انبار متروکه گمرک در مقابل ساختمان اداری و مکانی نامناسب از دیگر چالش‌های بندر گناوه بود که با ساماندهی مناسب و تخریب انبار متروکه به بهبود وضعیت محیطی بندر گناوه اقدام شد.

جوکار ادامه داد: آسفالت مسیر دسترسی لندینکرافت‌ها، ساماندهی تردد‌های خودرویی با نصب تابلو‌های هشدار دهنده و سرعت‌گیر‌های مجاز (با هدف پیشگیری از سوانح رانندگی در محوطه بندری)، تقویت روشنایی بندر گناوه با نصب ۱۱ پایه روشنایی با قابلیت تردد ایمن افراد، وسایل نقلیه و انجام تخلیه و بارگیری در شب از دیگر اقدام‌های انجام شده در بندر گناوه ظرف دو سال اخیر است.

جوکار ادامه داد: ساماندهی تابلو‌های معرف ساختمان‌های برج و اداری بندر گناوه، بهبود وضعیت فضای سبز ورودی ساختمان اداری بندر، جانمایی و احداث پارکینگ در محوطه مقابل یگان حفاظت، نصب بالابر در ورودی و خروجی بندر گناوه با هدف کنترل موثر تردد افراد و وسایل نقلیه از دیگر اقدام‌های انجام شده ظرف مدت ۲ سال اخیر در بندر گناوه است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه تصریح کرد: احداث بلوار ورودی با همکاری واحد فنی و رئیس اداره برق و تأسیسات نصب و جانمایی المان لنگر و میدان راهنمایی، اختصاص مکان اسبق نیرو‌های یگان برای استراحت ارباب رجوع همراه با راه‌اندازی کافه بندر، تخریب دیواره‌های فاقد کابری و انبار متروکه گمرک (با تعامل با مدیریت گمرک شهرستان گناوه) از دیگر اقدامات است که با هدف پویایی گناوه به عنوان دومین بندر تجاری استان اقدام شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در حوزه بندری به دستور معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص خارج سازی کالا‌های متروکه از انبار‌های بندر اقدامات مؤثر انجام و با خروج کالا‌های متروکه سنواتی با همکاری دادستان ظرفیت انبار‌های گناوه افزایش یافته است.

جوکار یادآور شد: افزایش ظرفیت انبار‌های بندر گناوه به جذب بیشتر کالا‌های تجاری و بازگشت سرمایه‌گذاران به بندر گناوه را فراهم کرده است.

وی افزود: در بحث کالا‌های تجاری و کانتینری در بندر گناوه در فروردین امسال در مقایسه با سال گذشته رشد ۲ درصدی حاصل شده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه ادامه داد: در مجموع با اقدامات انجام شده در ساختار بندری از دفتر اسکله تا خدمات اسنادی و تجهیزات بندری رضایت مراجعه‌کنندگان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی افزود: برای سال جاری تلاش داریم با همکاری اداره گمرک، تجار و بازرگان رشد واردات کالا‌های تجاری به عنوان منبع اصلی درآمد بندر گناوه به‌خوبی محقق شود.

جوکار در ارتباط عملکرد اداره بندر و دریانوردی گناوه در حوزه دریایی نیز عنوان کرد: همچنین استقرار دو فروند شناور آتشخوار با ساختار خوب و متناسب با شرایط خور و قدرت مانوردهی بالا به اطفا حریق در بندر گناوه کمک وافر کرده است.

وی افزود: سال گذشته بندر گناوه تنها یک حادثه آتش سوزی داشت که با ورود به موقع شناور‌های آتشخوار، آتش در کمترین زمان ممکن و بدون خسارت گسترده به یک فروند موتورلنج مهار شد.

جوکار ادامه داد: اجاره یک فروند قایق مقابله با آلودگی و پاکسازی روزانه خود کمک بسیاری به نظم و شکل دهی بندر گناوه کرده است.

وی گفت: همچنین یک فروند موتورلنج مغروقه واقع در پیچ خور گناوه خارج سازی شده که به افزایش ایمنی و زیبایی خورد کمک کرده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: با اهداف افزایش سطح ایمنی تردد، لایروبی خور گناوه در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه پیگیری خوبی انجام شده است.

جوکار افزود: استقرار حراست در بندر گناوه جهت پیشگیری از موارد حراستی، تشکیل کمیته‌های فرهنگی و ترافیکی، دایر شدن بخش صدور مجوز تردد وسایل نقلیه از راه خشکی به بندر و صدور کارت تردد برای افراد و خودرو‌ها از دیگر برنامه‌های محقق شده در بندر گناوه است.

وی گفت: طرح توسعه جامع بندر گناوه به عنوان یکی از طرح‌های شاخص سازمان بنادر و دریانوردی است که از محل اعتبارات مصوب به شکل منظم و زمانبندی شده در دست اجرا است.

جوکار تصریح کرد: تلاش می‌شود در قالب طرح یاد شده ظرف مدت ۳۶ ماه احداث دیوار پیرامونی، موج شکن، دایک و لایروبی براساس برنامه زمانبندی محقق شود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اقتصاد دریاپایه و گردشگری دریایی در جزیره قشم

چ اردیبهشت 26 , 1403
قشم به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری جنوب کشور همواره مورد توجه فعالان صنعت گردشگری بوده و در این میان ظرفیت‌های گردشگری دریایی این جزیره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.به گزارش اقتصادسرآمد، با توجه به ظرفیت‌های گردشگری موجود در جزیره زیبای قشم، وجود افزون بر 300 کیلومتر ساحل و […]

همچنین بخوانید: