صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل استان بوشهر

صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل استان بوشهر

 

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با وزش باد نسبتاً شدید و گاهی بسیار شدید تا ۳۱ اردیبهشت هشدار دریایی سطح نارنجی ویژه خلیج فارس و نوار ساحلی استان صادر شده است.

وی نوع مخاطره این هشدار دریایی را وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید شمال غربی با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت اعلام و بیان کرد: در این شرایط ارتفاع موج خلیج فارس تا بیش از ۳ متر افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر نفوذ گرد و خاک فرامنطقه‌ای و کاهش دید افقی را از دیگر مخاطرات این شرایط دانست و خاطرنشان کرد: منطقه اثر هشدار یاد شده سواحل و فراساحل استان بوشهر است.

شکوهی‌پور از  اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و افزود: خطر غرق شدن شناور‌ها به ویژه قایق‌ها و شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی و شناگران در این شرایط جوی وجود دارد.

وی با تأکید بر خودداری از تردد دریایی در سواحل استان بوشهر و خلیج‌فارس گفت: از شنا در نوار ساحلی استان بوشهر پرهیز شود، چون احتمال غرق شدن وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد در استان را غالباً جنوب شرقی تا شمال شرقی دانست و تصریح کرد: سرعت وزش باد تا ۵۰ کیلومتر و ارتفاع موج دریا  تا ۲.۵ متر پیش‌بینی شده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

«سینا» اپراتور بندر پارسیان شد

چ اردیبهشت 26 , 1403
با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین سینا و صنایع انرژی‌بر پارسیان؛ شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و صنایع انرژی‌بر پارسیان تفاهم‌نامه «اپراتوری و سرمایه‌گذاری بندر پارسیان» را امضا کردند و برای توسعه فعالیت‌های بندری و دریایی این بندر به توافق رسیدند. به گزارش مانا، روابط عمومی شرکت توسعه خدمات دریایی […]
«سینا» اپراتور بندر پارسیان شد

همچنین بخوانید: