افزایش ترافیک کالا و رونق بندر چابهار به زودی

سفیر هند در تهران:

سفیر هند در تهران گفت: فصل جدید همکاری‌های دهلی نو و تهران، برای استقرار تجهیزات پیشرفته در بندر چابهار و افزایش ترافیک کالا و رونق این بندر به زودی رقم خواهد خورد.

افزایش ترافیک کالا و رونق بندر چابهار به زودی

 

به گزارش مانا، «رودرا گاوراو شرست» در سفر به بندر چابهار و بازدید از زیرساخت‌ها و تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار گفت: دهلی‌نو به تعهدات خود برای توسعه بندر راهبردی چابهار پایبند است و دو کشور ایران و هند بر توسعه روابط تأکید دارند و در این باره گام‌های بلندی برداشته شده است.
سفیر هند در تهران با تأکید بر اینکه هند متعهد به افزایش ظرفیت، بهره‌وری و توسعه تجهیزات بندر چابهار است، افزود: مسئولان دولت پایانه‌های بندری، تجهیزات و تأسیسات بندر شهید بهشتی را توسعه داده‌اند که این زیرساخت‌ها در صادرات و واردات کالا مؤثر هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اشاره به فعال شدن بیش از پیش دیپلماسی حمل‌و‌نقل دریایی در دولت سیزدهم و انجام مذاکرات دریابرد با کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس؛ هند و کشور‌های آسیای میانه، از افزایش علاقه‌مندی و تمایلات کشور‌های همسایه برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران به‌ویژه در بندر چابهار خبر داد.
علی‌اکبر صفایی افزود: بندر چابهار نزدیکترین مسیر ترانزیتی به کشور‌های حوزه CIS و جایگاه ویژه‌ای در مبادلات با سایر کشور‌های منطقه دارد و امروز محموله‌های مختلف ترانزیتی کشور‌های همسایه توسط کشتی‌های کانتینری خط بندر چابهار به بنادر کشور هند، از طریق بندر شهید بهشتی چابهار بارگیری و ارسال می‌شوند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز از افزایش ۱۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا و کانتینر در بندر شهید بهشتی خبر داد و افزود: چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و بخشی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب در جنوب شرقی ایران است و دروازه هند برای دسترسی به کشور‌های شمال محسوب می‌شود.
قاسم عسگری‌نسب افزود: بندر چابهار در شمال دریای عمان و در امتداد تنگه هرمز، مسیر ترانزیتی هند برای حمل‌و‌نقل کالا به آسیای مرکزی و افغانستان است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نشست مشترک اداره کل بنادر و دریانوردی و مرزبانی استان بوشهر/ تجلیل از نقش ارزنده مرزبانی برای تامین امنیت مرزهای آب‌های استان

د اردیبهشت 24 , 1403
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب در نشست تعاملی با سرهنگ عبدالله خسروی فرمانده مرزبانی استان اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی حاصل خون پاک شهیدان و بویژه شهدای مرزبانی است که همواره در این راه مقدس، جان خود را در طبق اخلاص […]
نشست مشترک اداره کل بنادر و دریانوردی و مرزبانی استان بوشهر/ تجلیل از نقش ارزنده مرزبانی برای تامین امنیت مرزهای آب‌های استان

همچنین بخوانید: