چین همچنان در صدر جدول کشتی‌سازی جهان

چین همچنان در صدر جدول کشتی‌سازی جهان

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از hellenicshippingnews؛ بر‌اساس ارزیابی تحلیلگران مؤسسه تحقیقاتی کلارکسون چین در ماه آوریل با دریافت سفارش برای ساخت ۹۱ فروند کشتی با ۳.۵۸ میلیون CGT سهم ۷۶ درصدی بازار کشتی‌سازی جهان را از آن خود کرد. در این میان کره جنوبی فقط با دریافت سفارش ۱۳ فروند کشتی با ۶۷۰ هزار CGT در رتبه دوم جهان جای گرفت.

این در حالی است که سهم کره جنوبی در ماه مارس از بازار سفارشات کشتی ۳۸ درصد و سهم چین ۴۳ درصد بود.

بر‌اساس گزارش تحلیلی مؤسسه کلارکسون شکاف فزاینده‌ای بین کره جنوبی و چین در بازار کشتی‌سازی به وجود آمده و کشتی‌سازی کره جنوبی به شدت از رقیب اصلی خود یعنی چین عقب مانده است.

در ادامه این گزارش آمده است در حالی‌که کره جنوبی بر ساخت کشتی‌های دوستدار محیط زیست مانند کشتی‌های حامل  گاز طبیعی و حامل‌های آمونیاک تمرکز دارد، اما صنعت کشتی‌سازی چین به ساخت هر‌گونه کشتی در سایز بزرگ و متوسط اقدام می‌کند که همین موضوع شکاف بین دو کشور را افزایش داده است.

بر این اساس در سه ماهه اول سال جاری میلادی کشتی‌سازان کره‌ای ۵۵.۴ درصد از بازار سفارش کشتی LNG را دریافت کردند و کشتی‌های حامل گاز LPG سفارش داده شده به این کشور ۲۱.۸ درصد بود.

در پایان این گزارش آمده است چین نیز در ساخت کشتی حامل LNG چندان از کره جنوبی عقب نیست و کشتی‌های حامل LNG را از کشور‌هایی مانند قطر دریافت کرده و نسبت به ساخت آن‌ها اقدام می‌کند.  

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهبود شاخص‌های ایمنی بنادر بازرگانی در دولت سیزدهم

د اردیبهشت 24 , 1403
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، عبدالله جعفری در دیدار با مدیر و معاونین بنادر و دریانوردی آبادان و شرکت های خصوصی فعال در این بنادر ، با تاکید بر استمرار در ارتقای سطح ایمنی ، بهداشت و محیط زیست در بنادر کشور گفت : با تهیه منشور اهداف راهبردی […]
بهبود شاخص‌های ایمنی بنادر بازرگانی در دولت سیزدهم

همچنین بخوانید: