صدور بی سر و صدای نفت روسیه به کره شمالی

صدور  بی سر و صدای نفت روسیه به کره شمالی

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از رویترز؛ یک مقام آمریکایی اعلام کرد: ارسال نفت روسیه به کره شمالی بالاتر از سقفی  است که سازمان ملل تعیین کرده است.  

افشاگری این مقام آمریکایی در حالی است که روسیه علی‌رغم تحریم‌ها به صدور فرآورده نفتی به کره شمالی اقدام می‌کند و هیئت کارشناسان  سازمان ملل نمی‌توانند مانع این کار شوند، زیرا روسیه تحریم طولانی‌مدت سازمان ملل علیه برنامه موشکی کره شمالی را وتو کرده است.

بدین ترتیب نفت روسیه به راحتی از طریق بندر وستوچنی به کره شمالی ارسال می‌شود و هیچ مانعی بر سر راه روسیه در این ارتباط قرار ندارد. محموله‌های ارسال نفت روسیه در حال حاضر بالاتر از سقف سالانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای می‌باشد که توسط سازمان ملل مشخص شده است.  

به گفته این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود روسیه در ماه مارس ۲۰۲۴ میلادی بیش از ۱۶۵ هزار بشکه نفت پالایش شده به کره شمالی ارسال کرده، زیرا با توجه به نزدیکی بنادر روسیه به کره شمالی روسیه محموله خود را به صورت نامحدود به کره شمالی ارسال می‌کند. اگرچه این کار نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه مسکو و کره شمالی است با این حال روسیه به فعالیت صدور نفت نه تنها به کره شمالی بلکه سایر کشور‌ها ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش اگرچه آمریکا در‌صدد اعمال تحریم مجدد علیه دو کشور روسیه و کره شمالی است، اما به نظر می‌رسد این تلاش‌ها نتیجه‌ای در‌بر نخواهد داشت.  

در پایان گزارش رویترز بنا به گفته مقامات آمریکایی به منظور هماهنگ کردن تحریم ها‌ی مجدد علیه روسیه آمریکا با کشور‌هایی مانند استرالیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، نیوزلند، کره جنوبی و بریتانیا هماهنگی به عمل آورده و این کار ادامه خواهد یافت، اما  پیش‌بینی می‌شود روسیه به این همکاری وقعی نخواهد گذاشت، زیرا کره شمالی با تأمین موشک بالستیک به توان رزمی روسیه علیه اوکراین کمک می‌کند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اهم اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه ارتقای ایمنی و امنیت دریایی و بندری و حفظ محیط زیست دریا

ش اردیبهشت 22 , 1403
تین نیوز   عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در بخش ارتقای ایمنی و امنیت دریایی و بندری و حفظ محیط زیست دریایی طی سال ۱۴۰۲، اعلام شد. به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی عملکرد خود در بخش ارتقای ایمنی و […]

همچنین بخوانید: