اعمال محدودیت و کنترل سفر‌های دریایی به جزایر هرمز و هنگام

اعمال محدودیت و کنترل سفر‌های دریایی به جزایر هرمز و هنگام

 

مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص سفر‌های دریایی در خلیج فارس گفت: با اقدامات انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیز افزایش متقاضیان سرمایه گذاری بخش خصوصی، سال به سال شاهد رونق گردشگری در منطقه خلیج فارس هستیم.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: در میان جزایر خلیج فارس، جزایر هرمز و هنگام به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد طبیعی همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند.

وی افزود: افزایش سفر‌ها به این جزایر به ویژه در ایام پیک سفر باعث شده تا نگرانی‌هایی برای فعالان محیط زیست و بومیان این جزیره در خصوص امکان آسیب به محیط زیست این جزایر به دلیل عدم تحمل حجم زیاد گردشگران ورودی به وجود آید.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: به همین جهت وزارت میراث فرهنگی، اقدامات مؤثری را در راستای اعمال محدودیت سفر به جزایر هرمز و هنگام اعمال کرد تا کمترین آسیب زیست محیطی ناشی از ورود گردشگر به این جزایر را شاهد باشیم.

وی اذعان داشت: مهمترین محدودیت‌های سفر به جزایر هرمز و هنگام را در نوروز امسال شاهد بودیم که بسیار موفقیت آمیز بود و در نهایت آمار اخذ شده حاکی از کاهش چشمگیر ورود گردشگران به هرمز و هنگام را به همراه داشت.

فاطمی با اشاره به اینکه نمی‌توان به طور کامل از ورود گردشگران به جزایر هرمز و هنگام جلوگیری نمود، تصریح کرد: با اعمال محدودیت سفر‌های دریایی در ایام پیک سفر و نیز افزایش فرهنگ سازی در راستای حفاظت از محیط زیست این جزایر می‌توان سفر به این مناطق زیبای خلیج فارس را مدیریت کرد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه اندازی خطوط مسافری دریایی بین المللی به مقاصد دبی و عمان

ش اردیبهشت 22 , 1403
تین نیوز   مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از توسعه گردشگری دریایی و حمل و نقل مسافر  دریایی در مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: در نظر داریم تا علاوه بر توسعه خطوط دریایی داخلی، خطوط مسافرتی و تفریحی از جزایر کیش و […]

همچنین بخوانید: