احداث بندر مکران و لنگه در سال ۱۴۰۳ آغاز برنامه ریزی برای افزایش سهم اقتصاد ایران از دریا

احداث بندر مکران و لنگه در سال ۱۴۰۳ آغاز برنامه ریزی برای افزایش سهم اقتصاد ایران از دریا




تین نیوز


علی اکبر صفایی در همایش سالانه مدیران این سازمان، اظهار داشت: یکی از راهبردهای سازمان بنادر در بخش بین الملل پیگیری استقرار و مشارکت نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی دریانوردی خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادرودریانوردی، صفایی افزود: در راستای سیاست دولت برای توسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه، سال آینده باید دو راهبرد توسعه ترانزیت و سرمایه گذاری خارجی در بنادر تقویت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر هوشیاری معاونت دریایی سازمان بنادر در موضع گیری سریع و دقیق دریایی، با هرگونه اتفاقات تنش زا و غیرقانونی، اظهار کرد: بی تردید در جنگ مستقیم با آمریکا و اسرائیل قرار داریم، بنابراین معاونت دریایی سازمان بنادر باید برای هرگونه شرایط سخت، با برنامه و موضع گیری دقیق و درست، مهیا باشد.

صفایی در بخش رویکردهای توسعه ای این سازمان در حوزه ملی تاکید کرد: یکی از برنامه های محوری سازمان بنادر در سال آینده، توسعه مبنایی ترانزیت خواهد بود.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی ، رشد لجستیک و رونق فضای کسب و کار بندری و دریایی، از دیگر راهبردهای سازمان بنادرودریانوردی در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته برای نوسازی و توسعه ناوگان دریایی کشور، از تداوم این سیاست با شناسایی و تعریف منابع مالی جدید، به ویژه دریافت اعتبارات از صندق توسعه ملی، خبر داد.

وی ارتقای آموزش در سه حوزه دریانورد، کارکنان بنادر و پرسنل سازمانی را از دیگر برنامه های جدی سازمان بنادر در سال آتی برشمرد و خاطر نشان کرد: در مقابل مطالعات کاربردی، مطالعات راهبردی این سازمان باید شدت و حدت بیشتری پیگیری و انجام شود.

صفایی توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی را از رویکرد محوری در سال آتی عنوان و تاکید کرد: به رغم شرایط سخت ناشی از تحریم، همه ظرفیت های دورن و بیرون سازمانی  را برای نوسازی تجهیزات بندری و دریایی به کار خواهیم گرفت.

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی همچنین بر اجرایی شدن عملیات ساخت بندر بزرگ مکران و بندر جدید لنگه تاکید کرد و افزود: سال آینده، بخش عظیمی از درآمدهای این سازمان صرف ایجاد زیرساخت ها و توسعه زیربناهای بندری و دریایی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در بخش دریا باید افزایش پیدا کند، اظهار کرد: به موازات افزایش پروژه های عمرانی در بنادر و توسعه زیرساخت ها در پسکرانه های بندری، چالش های بنادر باید رفع شود.

صفایی همچنین در پایان، ادامه فرایند هوشمندسازی بنادر، اصلاح ساختار، کاهش بروکراسی اداری و بازنگری و هدفمند کردن طرح های جامع را از دیگر راهبردهای سازمان بنادر در سال آینده عنوان کرد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سه ریسک بزرگ انتخابات ریاست‌‎جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴

ی اسفند 20 , 1402
اکونومیست در سرمقاله ۷ مارس خود به ریسک‌های بزرگی اشاره کرده که می‌تواند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر را تحت تأثیر قرار دهد. حزب سوم، دادگاه‌های ترامپ و سن نامزد‌ها از جمله این ریسک‌ها و عدم قطعیت‌ها هستند.     به گزارش مانا، پس از سه‌شنبه بزرگ، به نظر واضح […]
سه ریسک بزرگ انتخابات ریاست‌‎جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴

همچنین بخوانید: