آماده‌باش ۱۲ هزار و ۷۰۰ فروند شناور برای سفرهای نوروزی

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۱۲هزار و ۶۰۰ قایق گردشگری، ۵۰ فروند شناور مسافری و ۴۸ فروند لندینگ کرافت در بنادر شمالی و جنوبی برای ارائه خدمات به مسافران در آمادگی کامل قرار دارند.

به گزارش مرین‌پرس، اله‌مراد عفیفی‌پور با اشاره به تمهیدات سازمان بنادر و دریانوردی برای طرح سفرهای نورزی ۱۴۰۳ اظهار کرد: در مدت اجرای طرح سفرهای نوروزی پیش رو حد فاصل ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین بالغ بر ۱۲هزار و ۶۰۰ قایق گردشگری، ۵۰ فروند شناور مسافری و ۴۸ فروند لندینگ کرافت در بنادر شمالی و جنوبی برای ارائه خدمات به مسافران در آمادگی کامل قرار دارند. 

وی افزود: در ۱۱ ماهه گذشته شاهد رشد ۱۷ درصدی جابه‌جایی مسافر از بنادر نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم و برای سفرهای نوزوی پیش رو، رشد ۵ درصدی پیش‌بینی شده است. 

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ (از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین) حدود ۶.۵ میلیون سفر و گردشگری دریایی انجام شد که شامل ۳ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۲۵۲ نفر و تعداد گردشگری دریایی صورت گرفته برابر ۲ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۷۰۰ نفر بود. 

عفیفی‌پور با اشاره به نرخ گذاری بلیت قایق‌های گردشگری خاطرنشان کرد: نرخ گذاری در حوزه اختیارات سازمان بنادر و دریانوردی نیست. بلکه استانداری‌ها و فرمانداری‌ها نرخ را تعیین می‌کنند و مدیران کل بنادر استان‌ها برای ارائه نکات فنی در جلسات نرخ گذاری شرکت می‌کنند. 

وی افزود: برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ با همکاری سازمان‌های میراث فرهنگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در ترمینال‌های بنادر شمالی و جنوبی غرفه‌هایی با ماهیت ارائه خدمات فرهنگی و گردشگری ایجاد می‌شوند. 

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه بیان کرد: حجم عمده سفرهای دریایی در استان هرمزگان و بیشتر به جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام و بعد جزیره کیش از بندر چارک و بندر آفتاب است. 

عفیفی‌پور با بیان اینکه سه اولویت شناورها، ترمینال‌های مسافری و مسیرهای تردد پیگیری شدند و در آمادگی کامل قرار دارند، گفت: در طول اجرای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳بالغ بر ۱۸۰۰ نیروی کار به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند و برای انجام عملیات نجات و پشتیبانی نیز ۱۸۰ فروند شناور تحت مالکیت سازمان بنادر و دریانوری، اتحادیه تعاونی قایق داران، اتحادیه‌های مسافری و گردشگری، همچنین نیروهای انتظامی و نظامی برای مواقع اضطرار، پیش‌بینی شده است. 

به گزارش وزارت راه و شهرسازی وی به تدوین طرح خدمات سفرهای دریایی در بنادر ذیل ستاد سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: چگونگی ارتباطات و خدمات مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی از دستگاه‌های عضو ستاد سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از جمله هلال احمر، هواشناسی، شهرداری‌ها و… در این طرح مشخص شده است.

انتهای پیام

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لزوم توجه بیشتر دولت به کریدور شمال-جنوب

ش اسفند 12 , 1402
تین نیوز یک کارشناس اقتصادی با اشاره به گزینه جدید اتصال هند به اروپا و ایجاد رقابت در حوزه کریدورها نوشت: فعالسازی هر چه سریع تر کریدور شمال-جنوب علی الخصوص فعالسازی بندر چابهار و راه های ارتباطی به آن باید در اولویت دولت قرار بگیرد. به گزارش تین نیوز به […]

همچنین بخوانید: