تخلیه و بارگیری 12 میلیون و 500 هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ابوطالب گرایلو در این باره گفت:  12 میلیون و 500 هزار تن انواع کالاهای اساسی با بهره‌گیری از نیروهای عملیاتی توانمند و تجهیزات آماده به کار و پیشرفته به صورت  شبانه‌روزی در اسکله‌های این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شد.

گرایلو افزود: همچنین در بازه زمانی مذکور به منظور پاسخگویی به نیاز بازار مصرف، بیش از 11 میلیون و 800  هزار تن انواع کالا به اقصی نقاط کشور از مبدأ این بندر ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 10 میلیون و 708 هزار تن از کالاهای اساسی تخلیه شده در این بندر بزرگ تجاری از طریق ناوگان جاده‌ای و بیش از یک میلیون و 130 هزار تن نیز به وسیله واگن با بهره‌گیری از مزیت اتصال این بندر به شبکه راه آهن سراسری ارسال شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  با اشاره به اینکه بالغ بر 2 میلیون و 500  هزار تن کالا به عنوان ذخیره استراتژیک در انبارهای این مجتمع بزرگ بندری نگهداری می‌شود، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در حال حاضر به لحاظ برخورداری از روساخت‌های مهیا و اماکن نگهداری کالاهای اساسی، از  4 میلیون و 730 هزار تن ظرفیت در جای نگهداری کالای اساسی برخوردار است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تمامی برکه های جزیره قشم شناسنامه دار می شوند 

س اسفند 8 , 1402
 رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته موضوع آبخیزداری و شناسنامه دار کردن برکه های تمامی جزیره و اجرای سیستم هوشمند توزیع آب برای مدیریت مصرف آب در قشم اجرایی می شود.به گزارش اقتصادسرآمد،عادل پیغامی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی آب […]

همچنین بخوانید: