تأخیر کشتی‌ها در بنادر همچنان چالش برانگیز است

تأخیر کشتی‌ها در بنادر همچنان چالش برانگیز است

به گزارش مرین‌پرس به نقل رویترز؛ “آلن مورفی” مدیر‌عامل Sea-Intelligences در این زمینه گفت: با توجه به ازدحام بنادری که اواخر سال ۲۰۲۱ وجود داشت و بحرانی که توسط جنگ روسیه و اوکراین بوجود آمد وضعیت ازدحام بنادر در پنج ماهه اول سال ۲۰۲۲ کمی بهتر شده، اما از ۶۰ خط کشتیرانی مورد بررسی در این مدت ۳۴ خط کشتیرانی همچنان با مشکلی به نام ازدحم بنادر روبه‌رو بوده‌اند برای مثال ازدحام بنادر از ۳۰ درصد در ژانویه ۲۰۲۲ به ۳۶.۴ درصد در ماه می‌رسید.

وی در ادامه افزود: یافته‌های پژوهشی تحلیلگران این مؤسسه نشان می‌دهد که متوسط ازدحام بنادر و طولانی شدن تأخیر کشتی‌ها در ژانویه ۲۰۲۲ حدود هشت روز بود که هر ماه با کاهش مواجه شده و به ۶.۱۶ روز در ماه می‌رسید که این رقم در هفته پیش به هفت روز رسیده که همچنان بالا است و باید کاهش یابد.

“آلن مورفی” در ادامه طولانی شدن مسافت  خطوط کشتیرانی به دلیل بحران روسیه و اوکراین را یکی از علل تأخیر کشتی‌ها قلمداد کرده و گفت: به دلیل این بحران تقاضا کاهش یافته و این  موضوع  به کاهش حاشیۀ سود شرکت‌های کشتیرانی منجر می‌شود.

در همین حال “جاش برزیل” معاون زنجیرۀ تأمین مؤسسه Sea-Intelligences نیز گفت: افزایش سرسام‌آور سوخت و قرنطینه در برخی از کشور‌ها به تأخیر کشتی‌ها در بنادر کمک کرده است. چهارده شرکت بزرگ حمل‌و‌نقل دریایی در ماه می‌شاهد تأخیر کشتی‌ها در بنادر بودند که در این میان مرسک، وان، اورگرین، ام اس سی و هاپاگ لوید بیشترین صدمه را از تأخیر و ازدحام بنادر متقبل شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هیدروگراف بندر خرمشهر نمونه کشوری شد

ی تیر 12 , 1401
به گزارش مرین‌پرس از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، در مراسم روز جهانی هیدرروگرافی از هیدروگرافان نمونه سال قدردانی شد. در این مراسم صادق بازگشا هیدروگراف با تجربه بندر خرمشهر به عنوان هیدروگراف نمونه و اولین نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در این عنوان معرفی و از […]

همچنین بخوانید: