با کشتی های یخچالی بندر بوشهر قطب واردات میوه کشورمی شود

با کشتی های یخچالی بندر بوشهر  قطب واردات میوه کشورمی شود

همایش رئیسان عملیات دریایی و مسوولان دریایی بنادر کشور به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آغاز شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد شکیبی نسب در آیین افتتاحیه این همایش ۲ روزه اظهار کرد: بخش عملیات دریایی یکی از اداره‌های بسیار کلیدی، مهم و حساس در بنادر کشور است چراکه در بحث ارزیابی بنادر شاخص های زمانی تخلیه و بارگیری کشتی‌ها یکی از شاخص های مهم و کلیدی محسوب می شود.
محمد شکیبی نسب  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: بخش عمده از فعالیت های شاخص زمانی کشتی‌ها در حوزه عملیات دریایی است که به نوعی حساس ترین بخش آن پهلو دهی، جداسازی و عملیات راهنمایی کشتی ها است.وی ادامه داد: حجم قابل توجه تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور با عدد و رقم های بروز و ظهور پیدا می کند که پشت این آمار عملکرد حاصل تلاش های شبانه روزی و بی وقفه است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در این حوزه وجود ارتباطی موثر و هماهنگی بیشتر بین بخش های دریایی و بندری می تواند نتایج بسیار خوبی برای ذینفعان داشته و همچنین تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها و مدیریت زمان حضور کشتی ها در بنادر دارد.
شکیبی نسب افزود: با وجود حضور کشتی های یخچالی و فعالیت بندر بوشهر به عنوان قطب واردات میوه کشور، کشتی ها در بازه زمانی بسیار خوبی تخلیه و راهی بندر مبدا می‌شوند.
وی اظهار کرد: در این زمینه برگزاری همایش ۲ روزه رئیسان عملیات دریایی و مسوولان دریایی بنادر کشور در بندر بوشهر فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و اطلاعات بین بنادر است و می تواند راه گشای خیلی از مشکلات باشد.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: در خصوص همایش ها سه شاخص مورد توجه است که در بخش شناسایی چالش ها برای همایش رئیسان عملیات دریایی و مسئولین دریایی بنادر کشور در بوشهر چالش ها بخوبی مورد شناسایی قرار گرفته است.
مصطفی حاجی رضایی افزود: به بحث گذاشتن و پیدا کردن راهکارها از دیگر رویکردهای همایش است که امید است با حضور نیروهایی توانمند و برجسته دستاوردهای خوبی در این حوزه حاصل شود.
وی اظهار کرد: در موضوع سامانه جامع خدمات دریایی و ورود و خروج شناورها، برای بارگذاری مدارک، کنترل مدارک و همچنین همگام سازی بنادر نیاز به یک سری اصلاحات وجود دارد که باید توجه لازم به این بخش انجام شود.
حاجی رضایی تاکید کرد: یکپارچه سازی فرایند ورود و خروج شناورها در بنادر از دیگر مورادی است که باید در همایش رئوسای عملیات دریایی و مسوولان دریایی بنادر کشور تمرکز ویژه ای بر آن معطوف شود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تلاش برای بهره مندی همه ذی نفعان از فرآیندهای اجرایی کریدور شمال - جنوب

چ بهمن 25 , 1402
تین نیوز دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به کریدور شمال – جنوب با بیان اینکه بخش خصوصی برای اینکه بتواند حداکثر ظرفیت ها را از بالقوه به بالفعل تبدیل کند تلاش هایش را به عمل آورده، گفت: با ورود همه جانبه در حوزه های سرمایه گذاری، […]

همچنین بخوانید: