جابه‌جایی دریایی بیش از ۱۵۰ هزار خودرو به قشم در زمستان امسال

مدیر بنادر و دریانوردی قشم از جابه‌جایی دریایی بیش از ۱۵۰ هزار خودرو در فصل زمستان سال جاری به مقصد و مبدا قشم خبرداد.

جابه‌جایی دریایی بیش از ۱۵۰ هزار خودرو به قشم در زمستان امسال

به گزارش مانا، علی اشتری، امروز (بیست و چهارم بهمن‌ماه)، در جمع خبرنگاران، با اشاره به جابه‌جایی بیش از ۷۰۰ هزار مسافر دریایی در بنادر قشم، اظهار کرد: این مسافران از طریق بیش از ۵۳۷۶ شناور مسافربری و حمل خودرو با نظارت کامل اداره کل بنادر و دریانوردی قشم جابه‌جا شدند.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۵۰ هزار و ۹۴۰ دستگاه انواع خودرو سواری و عمومی هم از مسیر دریایی توسط ۳۵ فروند شناور لندینگ کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو) از بنادر لافت و پل به صورت ایمن جابه‌جا شدند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم توضیح داد: در چهار روز تعطیلات دهه فجر منتهی به روز ۲۲ بهمن‌ماه امسال در اسکله های گردشگری این جزیره ۲۴ هزار و ۲۱۶ رفت و آمد دریایی برای حمل و جابه‌جایی ایمن ۲۵۳ هزار و ۸۳۰ گردشگر ثبت و گزارش شده است.

اشتری، با ذکر این نکته که شهرستان قشم ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد، گفت: ۱۰ اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران و بندر بهمن شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم اضافه کرد: سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پل شهرستان بندر خمیر به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شلیک موفق بالستیک دوربرد سپاه در آب‌های خلیج فارس

س بهمن 24 , 1402
گروه امنیت دریایی – دو موشک بالستیک با برد ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر که به‌روی ناو اقیانوس‌پیمای شهید مهدوی نصب شده بود، شلیک شد و با موفقیت هدف موردنظر را منهدم کرد.به گزارش روزنامه دریایی سرآمد، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصاویر شلیک موشک بالستیک از خانواده […]

همچنین بخوانید: