قول مساعد شبه نظامیان حوثی یمن برای عبور امن کشتی‌های روسی و چینی

یک مقام ارشد شبه نظامیان حوثی یمن اعلام کرد کشتی‌های متعلق به روسیه و چین می‌توانند با امنیت کامل از دریای سرخ عبور کنند.

قول مساعد شبه نظامیان حوثی یمن برای عبور امن کشتی‌های روسی و چینی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، نشریه گاردین نوشت «محمد البخیتی»  یک مقام ارشد حوثی در گفتگو با  روزنامه روسی ایزوستیا اعلام  کرد: تا زمانی‌که مقصد کشتی‌ها به سمت اسرائیل نباشد با امنیت کامل از دریای سرخ عبور می‌کنند، ضمن اینکه شرایط برای تردد کشتی‌های  روسیه و چین از دریای سرخ کاملاً مهیا است.  

از سوی دیگر خبرگزاری فرانس پرس گزار‌ش داد: یک مقام حوثی تأکید کرد هیچ تهدیدی برای عبور کشتی‌های چینی و روسی وجود ندارد و شبه نظامیان حوثی یمن آماده همکاری برای عبور امن کشتی‌ها از دریای سرخ هستند به شرطی که مقصد آن‌ها به هیچ عنوان متعلق به اسرائیل  نباشند.

«محمد البخیتی» تأکید کرد: کشتی‌های مرتبط با آمریکا و بریتانیا که مناطقی از یمن را مورد حمله قرار داده‌اند و همچنین کشتی‌های ملیت‌هایی که در تشکل‌های مرتبط با آمریکا و منطقه فعالیت می‌کنند نمی‌توانند به صورت امن از گذرگاه دریای سرخ عبور کنند.  

وی در پایان گفت: هدف شبه نظامیان یمن افزایش هزینه اقتصادی برای دولت نژاد پرست اسرائیل است تا دست از کشتار مردم بی‌دفاع غزه بردارد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چشم انداز سال 2024 هچری‌ها و مزارع میگو

ی بهمن 1 , 1402
قیمت‌های پایین و تقاضای کم نگرانی‌های اصلی صنعت میگو در سال 2023 بوده است. آیا چالش های بازار در سال 2024 مرتفع می‌شوند؟

همچنین بخوانید: