آغاز بازنگری و تدوین طرح جامع بنادر با رویکردهای نوین بازار محور

به گزارش بازار، نشست بررسی تدوین طرح جامع بنادر تجاری با رویکردهای جدید، همچنین مولفه‌هایی چون نقش‌های آتی بنادر در کریدورها، حوزه رقابت بین المللی و منطقه ای، استانداردسازی پارامترها و برنامه ریزی‌های اجرایی بنادر برگزار شد.

شرکت کنندگان در این نشست تدوین طرح نوین و جامع بنادر بازرگانی کشور، به عنوان سند استراتژیک توسعه دریا محور را مبتنی بر توجه جدی و عمیق به پیشران‌ها و متغیرهای درونی و برونی در به روزرسانی مطالعات بازار و پیش بینی تقاضای آتی بنادر و مدیریت ریسک ارزیابی کردند.

در نشست بررسی تدوین طرح جامع بنادر تجاری با رویکردهای جدید، همچنین مولفه‌هایی چون نقش‌های آتی بنادر در کریدورها، حوزه رقابت بین المللی و منطقه ای، استانداردسازی پارامترها و برنامه ریزی‌های اجرایی بنادر نیز مدنظر قرار گرفت.

همچنین مقرر شد با استمرار این نشست‌ها و با درک صحیح از مطالعات بازار و تقاضای کشور در حوزه حمل و نقل دریایی و نگرشی جامع به اثرات تحریم و محدودیت‌های عملیاتی به عنوان عوامل تاثیر گذار بر فضای کسب و کار بنادر ایران، در خصوص تاثیرات روانی آن برجامعه سرمایه گذار داخلی و خارجی، ذینفعان این صنعت و توجه به انعطاف‌پذیری و تاب آوری در مقابل‌عدم قطعیت‌ها و رصد بازیگران در منطقه، دقت لازم به عمل آید.

در این نشست همچنین بر ضرورت داشتن استراتژی‌های چابک و شناسایی نیازهای واقعی بنادر در تدوین طرح‌های جامع مبتنی بر خرد سازمانی تاکید شد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایران: بر تعهد خود به نظم دریایی مطابق با حقوق بین المللی دریاها تاکید می‌کنیم

س آذر 14 , 1402
نیویورک- مرین‌پرس- زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود به نظم دریایی مبتنی بر حقوق بین‌الملل دریاها به منظور حمایت از حقوق و منافع دریایی همگان و اطمینان از انجام فعالیت‌های دریایی مطابق با حقوق دریاها تاکید می‌کند. منبع

همچنین بخوانید: