درخواست از دولت سوئیس برای حفظ پرچم این کشور در ثبت کشتی‌ها

درخواست از دولت سوئیس برای حفظ پرچم این کشور در ثبت کشتی‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از  maritime-executive؛ از آنجایی‌که سوئیس به عنوان دارنده بزرگترین شرکت کشتیر‌انی کانتینری جهان  یعنی MSC ااست، اما از بین ۷۸۳ کشتی فقط ۱۴ کشتی با پرچم این کشور در آب‌های بین المللی تردد می‌کنند؛ دلیل آن هم از دید انتقاد کنندگان فرار مالیاتی می‌باشد.

در این ارتباط اتحادیه کارگری (Nautilus International) و انجمن مالکان کشتی سوئیس از دولت سوئیس خواستند پس از انقضای مدت زمان ثبت پرچم کشور‌ها نسبت به ثبت کشتی با پرچم این کشور اقدامات لازم را انجام دهد.

در ادامه این بیانیه مشترک آمده است از دست دادن پرچم سوئیس در صنعت کشتیرانی به عنوان یک شکست بزرگ برای  جامعه کارگری و کشتیرانی تلقی شده با توجه به اینکه کشتی‌های تحت پرچم سوئیس شرایط کاری مطلوبی د‌اشته و در برابر خطرات دریایی به شدت محافظت می‌شوند، به همین جهت ثبت کشتی با پرچم سایر کشور‌ها میزان رقابت پذیری پرچم کشور سوئیس را در بین کشور‌های دیگر به شدت پایین آورده است.

هرچند انتخاب پرچم کشور‌های دیگر به منظور گریز از پرداخت مالیات است، اما ثبت پرچم با نام کشور سوئیس افتخاری برای جامعه کارگری و انجمن مالکان کشتی این کشور به شمار می‌رود.

در ادامه  این بیانیه آمده است اخیراً پیش‌نویس توافقنامه‌ای توسط دولت سوئیس تهیه شده که به منظور استفاده از معافیت مالیاتی ۱۵ درصدی فرصت خرید پرچم به شرکت MSC داده شود، اما اتحادیه کارگری  و انجمن مالکان کشتی سوئیس به شدت مخالفت خود را با این پیش‌نویس اعلام کرده است.

در پایان این اطلاعیه تأکید شده است در حال رایزنی با سازمان‌های مردم نهاد NGO هستیم تا اعتراض خود را نسبت به عدم ثبت کشتی با پرچم سوئیس نشان دهیم.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

موافقت رئیس جمهور با اختصاص ۲ کشتی دریایی به مازندران برای تسریع در صادرات کالا

ی مهر 2 , 1402
رئیس جمهور با درخواست استاندار مازندران مبنی بر اختصاص ۲ کشتی دریایی به مازندران برای تسریع در صادرات محصولات کشاورزی استان موافقت کرد. منبع

همچنین بخوانید: