توقیف ۲.۵ تُن قاچاق آبزی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

توقیف ۲.۵ تُن قاچاق آبزی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

سرهنگ منصور رضا عزیزی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران دریابانی ماهشهر در راستای کنترل آب‌های ساحلی به یک شناور غیرمجاز صیادی مظنون و آن را متوقف کردند.

وی گفت: مأموران دریابانی در بازرسی از این شناور صیادی دو هزار و ۵۰۰ کیلو‌گرم ماهی که با هدف عرضه در بازار به صورت غیرقانونی و غیر‌بهداشتی و خارج از قوانین و مقررات شیلات حمل شده بود کشف کردند.

سرهنگ عزیزی افزود: پرونده محموله صید قاچاق جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع و محموله آبزیان قاچاق به اداره کل شیلات خوزستان تحویل داده شد.

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به بازداشت دو متهم به صید غیرقانونی و قاچاق خاطرنشان کرد: ارزش این محموله صید قاچاق حدود شش میلیارد ریال برآورد شده است.

صید قاچاق، سنگینی ناوگان صید و صیادی، استفاده از روش‌های غیرقانونی و مخرب همچون ترال، فعالیت شناور‌های فاقد پروانه و خروج غیرقانونی آبزیان از کشور از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیش بینی برداشت ۱۱ هزار تن انواع آبزی در ایلام

د شهریور 27 , 1402
ایلام – ایرنا – مدیر شیلات ایلام از پیش بینی برداشت ۱۱ هزار تن انواع آبزیان از مزارع پرورش ماهی این استان با رشد ۱۰ درصدی برای سال جاری خبر داد. منبع

همچنین بخوانید: