امکان دستیابی به حجم تجارت ۳۰ میلیارد یورویی بین ایران و عراق وجود دارد

مخبر: امکان دستیابی به حجم تجارت ۳۰ میلیارد یورویی بین ایران و عراق وجود دارد

به گزارش خبرنگار مانا، محمد مخبر در مراسم شروع عملیات اجرایی خط آهن شلمچه – بصره افزود: تاکنون از ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور برای توسعه هرچه بیشتر افزایش روابط اقتصادی و تجاری استفاده نشده که امیدواریم با بتوانیم با همکاری و تفاهم  دو کشور، به این حجم تجارت برسیم و این به نفع مردم ایران و عراق است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: احداث خط راه آهن شلمچه به بصره یکی از مهمترین طرح‌های مشترک و تحول ساز حوزه اقتصادی ایران و عراق خواهد بود و باعث رونق اقتصادی دو کشور خواهد شد.

مخبر گفت: این خط آهن، طرح اتصال حرمین است که خط مستقیم انتقال زائران اهل بیت (ع) از عتبات عالیات و نجف اشرف تا آستان قدس رضوی و برعکس را فراهم می‌سازد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: امیدواریم با پیگیری و تلاش مسئولان دو کشور، تفاهم‌های بین ایران و عراق، هر چه سریعتر عملیاتی شود و این مسیر ارتباطی نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.
مخبر روابط ایران و عراق را مناسب و نزدیک توصیف کرد و گفت: این روابط تاریخی، تمدنی و دینی است، اما حجم تجارت کنونی دو کشور در سطح مورد انتظار دو طرف نیست.

به گزارش خبرنگار مانا، عملیات اجرایی خط راه آهن شلمچه به بصره به طول ۳۲ کیلومتر با حضور معاون اول رئیس جمهور ایران و نخست وزیر عراق در نقطه صفر مرزی آغاز شد.

این خط راه آهن که جمهوری اسلامی ایران را به کشور‌های شرق مدیترانه متصل می‌کند در مدت دو سال به بهره برداری می‌رسد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاهش انتظار نوبت کشتی های استاندارد و بزرگ در بندر شهیدرجایی

ش شهریور 11 , 1402
صف نوبت کشتی های سایز بزرگ با صف کشتی های کوچک در بندر شهید رجایی جداسازی شده است. منبع

همچنین بخوانید: