عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در این نوع هیدروگرافی از جدیدترین فناوریهای عمقیابی چند پرتوی شامل تجهیزات و نرم¬افزارهای تحت استانداردهای سازمان بینالمللی هیدروگرافی(IHO) از جمله سامانه¬های تعیین موقعیت ماهوارهای DGNSS)) با سرویس خدمات موقعیت دقیق(L-Band) و سامانه موقعیتیاب (RTK)Real-Time Kinematic استفاده شده است.
علینازی با بیان اینکه عمق یابی چند پرتویی قادر به نقشه برداری از بستر دریا با پوشش صددرصد و با دقت و سرعت بالا است، گفت: تهیه نقشههای ناوبری با استفاده از این فناوری برای بنادر و آبراهههای دریانوردی منجر به دقت بیشتر نقشه و ارتقای ایمنی دریانوردی در آبراه ها و بنادر کشور میشود.
علینازی اشاره نمود: عملیات هیدروگرافی چند پرتویی در بنادر شهید رجایی، بوشهر و چابهار طی شش ماه گذشته انجام شده و انجام عملیات مشابه در بندر امام خمینی(ره) و بنادر شمالی در دست بررسی است.