پیاده‌‌‎سازی سامانه مدیریت و برنامه‌ریزی عملیات اسکله‌ها در بندر بوشهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب با بیان این مطلب اظهار داشت: سامانه مدیریت…

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب با بیان این مطلب اظهار داشت: سامانه مدیریت و برنامه‌ریزی عملیات اسکله‌ها با هدف افزایش نظارت بر فعالیت شرکت‌های بارشماری عملیاتی شده است.

وی افزو د: برنامه ریزی جهت توسعه و تسری سامانه مدیریت اسکله‌ها به دیگر  بنادر کشور یکی از دستورکارهای دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی می باشد که کاهش مراجعه ضروری ارباب رجوع در بنادر کشور را  محقق خواهد نمود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: سامانه مدیریت و برنامه ریزی عملیات اسکله‌ها در راستای حرکت در مسیر هوشمند سازی بندر بوشهر با محوریت حذف اسناد کاغذی و تکریم اربابان رجوع پیاده‌سازی است.

شکیبی نسب افزود: این سامانه با پوشش خدمات،  تسهیل امور و همچنین کاهش هزینه و زمان، شاخص‌های کلیدی هوشمند سازی و خدمات دولت الکترونیک را در نظر گرفته است. 

وی افزود: از دیگر مزایای  سامانه مدیریت و برنامه‌ریزی عملیات اسکله‌ها می توان به ارتباط آن با سامانه مدیریت تردد ناوگان اشاره کرد.

شکیبی نسب ادامه داد: با فعالیت سامانه مدیریت و برنامه ریزی اسکله‌ها، هنگام صدور مجوز برای ناوگان‌های حمل یکسره در سامانه مدیریت تردد وضعیت مجوز شرکت تخلیه و بارگیری آن شناور به صورت سیستمی بررسی‌ می‌شود.

وی گفت: همچنین یکی دیگر از ماژول های این سامانه محاسبه صورتحساب هزینه شناورهای (دیماند) است که با هدف هوشمندسازی فرایندهای بندری و دریایی توسعه داده شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: به منظور افزایش شاخص های ایمنی عملیات بندری، HSE  و یگان حفاظت، در سامانه مدیریت و برنامه ریزی عملیات اسکله‌ها امکان دسترسی  آنلاین به منظور پایش و نظارت لحظه‌ای بر عملیات و نیروهای کارگری ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر مزایای این سامانه می‌توان به آرشیو الکترونیکی، جلوگیری از فعالیت شرکت‌های تعلیق شده، ساماندهی نیروهای کار در شرکت‌های تخلیه و بارگیری، ثبت تخلفات، داشبورد وضعیت حضور شرکت‌های تخلیه و بارگیری در اسکله و اتصال به سرویس پیامک اشاره کرد.

منبع

بازدید: 54

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *