بازدید سرمایه گذاران هندی از بندرامیرآباد/ انجام ۴۴ فقره سرمایه‌گذاری در دست اجرا در بندر امیرآباد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، یک گروه سرمایه گذاری فعال در حوزه تولید محصولات فِروآلیاژی از کشور هند ضمن بازدید از قابلیت های بندرامیرآباد در جلسه‌ای با مدیرکل این بندر پیرامون شرایط سرمایه‌گذاری در این بندر به گفتگو پرداختند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این جلسه ، بندرامیرآباد را بندری مجهز به تجهیزات استراتژیک و نمونه در میان بنادر شمالی کشور برشمرد و یکی از مزایای منحصر به فرد این بندر در منطقه را ، بهره گیری از شقوق مختلف حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی عنوان کرد.

محمدعلی موسی پور در ادامه به ارائه عملکرد عملیاتی بندر امیرآباد در سال جاری پرداخت که در این راستا میزان تخلیه و بارگیری کالا را با رشد ۵۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ، بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن عنوان کرد.

وی ضمن تشریح فرآیند سرمایه‌گذاری به اولویت‌های سرمایه گذاری و میزان اراضی اختصاص داده شده به مناطق چهارگانه سرمایه گذاری در بندرامیرآباد اشاره کرد و گفت: تاکنون ۴۴ فقره سرمایه‌گذاری در حال ساخت یا بهره برداری شده در حوزه‌های مختلف احداث انبار، سیلوهای نگهداری غلات، مخازن روغن خوراکی و نفتی و نیروگاه برق ۵۸ مگاواتی و …  در بندرامیرآباد انجام شده است.

موسی پور در پایان با بیان اینکه بندرامیرآباد از سرمایه‌گذاری های دریا محوری که موجب افزایش ترافیک دریایی بندر می شود استقبال خواهد کرد، گفت: در این راستا بندرامیرآباد آمادگی دارد بخشی از اراضی پسکرانه خود را با مساحت مطلوب و متناسب با موضوع سرمایه‌گذاری و به صورت اجاره ای واگذار کند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

​ترسیم افق ۵ ساله کشور برای توسعه اقتصاد دریامحور/فعال‌سازی حداکثری ظرفیت‌های جزایر بوموسی در خلیج فارس

د مهر 24 , 1402
به گزارش مانا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۲۴ مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با تبصره (۱) ماده ۶۱ این لایحه با ۱۷۸ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت […]

همچنین بخوانید: