آغاز به کار کارگاه آموزشی کارشناسان امورکارگزاری دریایی و بندری بنادر کشور/ برنامه‌ریزی برای آشنایی کارگزاران با درگاه ملی و قانون تسهیل صدور مجوزها

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، رئیس اداره امور کارگزاران دریایی و بندری این سازمان در آغاز این کارگاه آموزشی، هدف از برگزاری آن را آشنایی عوامل امور کارگزاری با الزامات قانون درگاه ملی و الزامات قانون تسهیل صدور مجوزها برشمرد و گفت: یکی از اهداف اصلی این نشست آموزشی، ایجاد رویه واحد در بررسی مدارک متقاضیان است.

حسین مهرابی با اشاره به ابلاغ قوانین هیات مقررات زدایی مرکز پایش مطالعات محیط کسب‌وکار و تکالیف دستگاه‌های اجرایی در امر صدور مجوز، گفت: با توجه به اینکه سازمان بنادرودریانوردی متولی صدور ۱۸ مجوز دریایی و بندری در سامانه امور کارگزاران است، رعایت این الزامات و آشنایی عوامل و مسؤلان امور کارگزاری در بنادر با آن ضروری بوده است.

 رئیس اداره امور کارگزاران دریایی و بندری با بیان اینکه کلیه مجوزها در سازمان بنادر به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، تاکید کرد: صدور هرگونه مجوز کاغذی و صدرو هرگونه مجوز خارج از مسیر درگاه ملی تخلف محسوب می‌شود و تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند این مراحل را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

به گفته وی، برگزاری این دوره‌‌های آموزشی به صدور هوشمندانه و سریع کلیه مجوزها کمک شایانی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، در کارگاه آموزشی دو روزه کارشناسان امور کارگزاری دریایی و بندری، موضوعات مهمی چون تبیین قوانین و مقررات ابلاغی هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار؛ آخرین اقدامات سازمان بنادرودریانوردی در درگاه ملی مجوزهای کشور و آشنایی با فرایندهای نظارت پیشین و پسین بر نحوه عملکرد شرکت‌ها، ارائه می‌شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حضور دریانوردان ایرانی در ناوگان زیر 3000 GT کشورهای همسایه

س مهر 18 , 1402
انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران با حفظ روحیه تعاملی و همکاری، آماده کمک به ارگان‌ها و مجموعه‌های دریایی با هدف بهبود فضای کسب‌و‌کار برای دریانوردان و مالکان شناور‌ها است، چراکه در یک فضای شفاف و بدون رانت عرف‌های بازار جهانی و سود خالص بیشتر محقق خواهد شد. به گزارش پایگاه […]

همچنین بخوانید: