اهم اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی درحوزه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات/ بازنگری در فرآیندهای بندری و گواهینامه‌های دریایی/ صدورالکترونیکی مجوز فعالیت شرکت‌های کارگزاری دریایی و بندری/ راه‌اندازی سامانه CPMS در بنادر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان مرجع قانونی و متولی اعمال حاکمیت در حمل‌و‌نقل دریایی کشور است و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نهادها، سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مرتبط با امور بنادر، دریانوردی و حمل‌ونقل دریایی را بر عهده دارد.

 

در همین راستا ایجاد، توسعه و تجهیز بنادر بازرگانی کشور و مدیریت و بهره‌برداری از آن‌ها، سیاستگذاری و نظارت کامل در امور کشتیرانی ساحلی و بازرگانی و تأمین ایمنی عبور و مرور شناورها، اجرای قانون دریایی و انجام وظایف مقرر در قانون، بخشی از وظایف قانونی و رسالت وجودی سازمان را تشکیل می‌دهند.

 

در همین راستا از ابتدای سال جاری تا کنون در زمینه بازنگری فرایندهای حوزه بندری اعم از تخلیه، بارگیری، انبارش کالا و کانتینر از شناورها توسط سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته و بازنگری فرایندهای صدور مجوز فعالیت به شرکت‌های کارگزاری دریایی و بندری دیگر اقدام صورت گرفته است.

 

بازنگری در فرایندهای ثبت شناور و صدور گواهینامه‌های دریایی، بازنگری در فرایندهای صدور گواهینامه و شناسنامه دریانوردی، بازنگری در فرایندهای صدور پروانه فعالیت مراکز آموزشی دریانوردی و همچنین تدقیق شناسنامه خدمات مصوب سازمان بنادر و دریانوردی شامل ۱۹ خدمت و ۳۴ زیر خدمت از دیگر اقدامات مهم انجام شده طی سال جاری است.

 

طراحی و به روزرسانی میز خدمت پورتال سازمان مطابق با الگوی ابلاغی سازمان اداری و استخدامی، تکمیل اتصال سامانه‌های  ارائه خدمت به سامانه راهبری میز خدمت سازمان اداری و استخدامی، تکمیل اتصال سامانه‌های  ارائه خدمت به کارپوشه ملی ایرانیان، ‌به‌روزسانی شناسه ملی سند (شمس) در مکاتبات سازمانی مطابق با دستورالعمل ابلاغی دبیرخانه نهاد ریاست جمهوری و نیز راه‌اندازی سامانه CPMS در حوزه فاوای بنادر از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته توسط سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

 

پایان پیام/

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ابتکاری که 17 درصد به اراضی کشور هلند افزود

ی شهریور 26 , 1402
ابتکاری که 17 درصد به اراضی کشور هلند افزود میلاد پاشازاده کد خبر : 2059 ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ کشور هلند با استفاده از سامانه‌های زهکشی دقیق که شامل خاکریزها، کانال‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ می باشد 17 درصد به خاک خود افزود. منبع

همچنین بخوانید: