چشم‌انداز پر فراز و نشیب صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری

چشم‌انداز پر فراز و نشیب صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری

به گزارش مرین‌پرس؛ مؤسسه AlixPartners با انتشار گزارشی اعلام کرد بحران روسیه و اوکراین در صورت ادامه تمام پیش‌بینی‌های مربوط به رشد بخش حمل‌و‌نقل کانتینری را دچار اختلال خواهد کرد.

در این گزاش آمده است که اوج گیری بحران روسیه‌-اوکراین بدون شک به تخریب بنادر اوکراین، افزایش آلودگی‌های زیست محیطی، افزایش قیمت سوخت کشتی‌ها، خطر‌ناک شدن مسیر‌های دریایی، لغو قرارداد‌های بین شرکت‌های حمل‌و‌نقل کانتینری اروپایی با روسیه و به طور کلی کاهش میزان صادرات و واردات منجر خواهد شد که ممکن است به رکود در بخش حمل‌و‌نقل کانتینری دامن بزند.

این گزارش حاکی است این بحران قوانین سازمان بین‌المللی دریانوردی را برای تمرکز در بخش تولید سوخت سبز دچار چالش خواهد کرد.

این مؤسسه در ادامه با اشاره به اینکه بحران روسیه-اوکراین قابلیت اطمینان برنامه‌های خطوط کانتینری را به پایین‌ترین حد خود رسانده یاد‌آور شده است حمل و نقل کانتینری در حال حاضر با افزایش سوخت و طولانی بودن مسافت‌ها به علت خطرناک بودن مناطق جنگی هزینه‌های سنگینی را متقبل می‌شود در نتیجه کالا‌ها دیرتر به  دست مصرف کنندگان می‌رسد که در نهایت آن هم باعث افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

در ادامه گزارش آمده است حمل‌و‌نقل کانتینری به طور کلی کمک زیادی به تجارت دریایی می‌کند، بنابراین اختلال در حمل‌و‌نقل کانتینری یک رکود اقتصادی را می‌تواند در پی داشته باشد و باعث افزایش بیش از حد قیمت کالا‌ها گردد.

تحلیلگر مؤسسه AlixPartners تاکید کرده است با توجه به شرایط حاکم بر حمل‌و‌نقل کانتینری درآمد شرکت‌ها در حال کاهش است و به نظر می‌رسد دولت‌ها باید از خطوط حمل‌و‌نقل کانتینری حمایت کنند در غیر این صورت ممکن است خطوط بزرگ کانتینری جهانی با کسری درآمد مواجه شوند.

در پایان این گزارش آمده است  اختلال در حمل‌و‌نقل کانتینری باعث بالا رفتن قیمت‌ها و نارضایتی صاحبان کالا و مشتریان خواهد بود. این درحالی است که کارشناسان ابتدای سال ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۳ سود‌های قابل توجهی را برای بخش حمل‌و‌نقل کانتینری پیش‌بینی می‌کردند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد 6 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران در سال 1400

پ فروردین 11 , 1401
تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار در سال 1400 در مجموع از رشد 6 درصدی برخوردار بوده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد تقی انزان پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: غلات،کاغذ و مقوا، چوب و تخته،کانتینر و […]
سازمان بنادر و دریانوردی، تخلیه و بارگیری کالا، بنادر مازندران

همچنین بخوانید: