برگزاری پنجمین نشست هیات اندیشه ورز جامعه دریایی و بندری/ پشنهاد ارائه «سند دریایی» جهت تصویب در سازمان همکاری شانگهای

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، پنجمین نشست هیات اندیشه ورز جامعه دریایی و بندری با حضور…

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، پنجمین نشست هیات اندیشه ورز جامعه دریایی و بندری با حضور اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران و مسئولان جامعه دریایی و بندری کشور در محل این سازمان برگزار شد.

 

ارائه نقطه نظرات حاضرین در خصوص توسعه حمل و نقل دریایی کشور با توجه به عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای، بحث پیرامون چالش‌ها و آسیب شناسی حوزه حمل و نقل دریایی از مهم ترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

 

سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد ارائه «سند دریایی» جهت تصویب در سازمان همکاری شانگهای به عنوان معاهده جدید را در نشست مذکور مطرح کرد و نظرات اعضا در خصوص این سند و چگونگی آن اخذ شد.

 

جلیل اسلامی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در جریان این نشست، عنوان کرد: قبل از اینکه یک سند ایجاد شود نیازمند شناخت است و خلاصه آن باید تببین شود و جامعه دریایی و بندری با موضوع آشنا شوند.

 

وی ادامه داد: باید بدانیم ظرفیت سازمان همکاری شانگهای چیست و فعالیت‌های مربوطه در بستر جاری مدنظر قرار گیرد.

 

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در پیمان سازمان همکاری شانگهای به حوزه جاده و ریل پرداخته شده بود اما در حوزه دریا مسئله ای مطرح نشده است، عنوان کرد: در همین راستا تصمیم بر این شد تا در حوزه دریایی نیز ورود کنیم تا در صورت شناسایی ظرفیت در صورت امکان از پتانسیل موجود استفاده کنیم.

 

پایان پیام/

منبع

بازدید: 52

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *