به گزارش مرینپرس؛ با توجه به اینکه اکثر کشتیهای قدیمی کانتینری فاقد سیستم دوگانه سوز بوده و فقط از سوخت کم سولفور استفاده میکنند در پی افزایش قیمت سوخت شرکتهای Marine Service GmbH آلمان و Newport Shipping تصمیم دارند تا با تعبیه مخازنی در پشت کشتیهای کانتینری، کشتیها بتوانند از سوخت گاز طبیعی مایع استفاده کنند.
بر اساس این گزارش این سیستم تجهیزات جدیدی است که پس از چیدن کانتینرها بر روی کشتی نصب شده و تمامی سیستمهای ایمنی برای جلوگیری از حریق احتمالی پیشبینی شده است. این مخزن سوخت دارای ۳۱ تُن ظرفیت با حدود ۳۳ متر مربع است.
“Ingmar Loges” مدیر عامل Newport Shipping در این زمینه گفت: صنعت جهانی کشتیرانی با سختتر شدن مقررات زیست محیطی در بخش سوخت و افزایش قیمت سوخت با چالشهای زیادی روبرو است که به چنین جایگزینهایی برای سوخت نیاز دارد.
در پایان این گزارش آمده است این سیستم توسط مؤسسه ردهبندری فرانسه Bureau Veritas (BV) مورد تایید قرار گرفته است.