کاهش زمان جابجایی کانتینر از بندرعباس به بندرخرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به برقراری خط منظم کشتیرانی بین بندرعباس و این بندر گفت: زمان جابجایی ترانزیت کانتینر از بندرعباس به بندر خرمشهر نصف می‌شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، علی عسکری مدیرکل بندر خرمشهر در نشست با مدیر عامل شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران اظهارکرد: به دنبال این هستیم که ترانزیت زمان جابجایی کانتینر از بندرعباس به بندر خرمشهر را به نصف زمان فعلی کاهش دهیم.

وی افزود: کاهش زمان جابجایی کانتینر از بندرعباس به بندرخرمشهر موجب افزایش و جذب بیشتر کالا می‌شود که در نهایت رونق و توسعه را به ارمغان خواهد آورد.

عسکری ضمن تاکید بر افزایش معافیت حق توقف کانتینر تصریح کرد: در این زمینه نیز اقدامات و برنامه ریزی های کاربردی در دستور کار است که می تواند زمینه رضایت بیشتر فعالان اقتصادی را در پی داشته باشد.

وی افزود: این شرایط باعث می گردد که صاحبان کالا زمان بیشتری برای انجام امورات گمرکی و ترخیص کالای خود داشته باشند که این امر باعث ترغیب صاحبان کالا به انتخاب بندرخرمشهر به عنوان مقصد نهایی ترخیص کالا خواهد شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین با تاکید بر ضرورت ارتباط بندر خرمشهر با دیگر بنادر مهم گفت: راه‌اندازی خط فیدری جبل علی به بندر خرمشهر نیز در حال پیگیری است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره)، سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85163154

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49526

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نیاز آبی محیط زیستی میانکاله و خلیج گرگان بازنگری شد/ تکمیل سامانه جامع تالاب‌های کشور

ی تیر 18 , 1402
مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تعیین و بازنگری نیاز آبی محیط زیستی حوضه تالاب‌های میانکاله، زریوار، خلیج گواتر، خورباهو، میقان، تجین و نیز تعیین نیاز آبی محیط زیستی حوضه‌های آبخیر دریاچه نمک، سفید رود، ارس و اترک به طور کلی همکاری مشترک با وزارت نیرو در […]

همچنین بخوانید: